آتش کشیدن برادر به خاطر ارث پدر در شیراز

آتش زدن خودپرداز بانک مسکن بجنورد توسط یک پسر نوجوان، ماجرای قرص‌های عروسکی با طعم شیشه، دستگیری سه زن به خاطر دزدی در بانه، غرق شدگی دو دختر نوجوان زنجانی در چابکسر، شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش رشت و آتش کشیدن برادر به خاطر ارث در شیراز را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسر ۱۵ ساله که به اتهام آتش زدن دستگاه خودپرداز بانک در بجنورد دستگیر شده، مدعی شد به تقلید از بازی‌های رایانه‌ای این کار را کرده است و رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در این زمینه گفت: با اعلام خبری مبنی بر آتش‌سوزی دستگاه عابربانک مسکن در یکی از خیابان‌های اصلی شهر بجنورد، مأموران به همراه عوامل آتش‌نشانی به محل اعزام شدند، در نخستین بررسی‌ها مشخصات متهم به دست آمد و کارآگاهان در کمتر از چهار ساعت مخفیگاه وی را که پسری ۱۵ ساله بود شناسایی کردند.

مقصود رستگار ادامه داد: متهم بعد از دستگیری در بازجویی‌ها ضمن ابراز پشیمانی از این کار، انگیزه خود را کنجکاوی اعلام کرد و گفت که به تقلید از بازی‌های رایانه‌ای و الگوبرداری از این بازی‌ها دست به چنین اقدامی زده است.

ماجرای قرص‌های عروسکی با طعم شیشه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی به والدین هشدار داد مراقب فرزندان خود باشند تا گرفتار مصرف مواد مخدر صنعتی نشوند که با اشکال جدید و ظاهری فریبنده وارد بازار می‌شود.

مجید کریمی اظهار کرد: قاچاقچیان برای فریب جوانان همواره در تلاش هستند تا با تغییر در شکل و ظاهر ماده مخدر شیشه مخاطبان خود را جذب کنند. از این رو آنها مواد مخدر قبلی را با تغییر ظاهر، بسته بندی، رنگ و لعاب و شکل‌های مختلف در بازار عرضه می‌کنند تا از این طریق نوجوانان و جوانان را به سمت مصرف این مواد مخدر سوق دهند.

وی در مورد شناسایی و انهدام باند فروش قرص‌های لاغری، گفت: پلیس در این راستا باندی را شناسایی و منهدم کرد که در قالب فروش قرص‌های لاغری، ماده مخدر شیشه را وارد بازار می‌کردند که در بسته‌بندی خارجی و با رنگ‌های فسفری، آبی و قرمز عرضه می‌شد در صورتی که داخلی بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ادامه داد: اعضای این باند سه نفره پس از دستگیری اعتراف کردند که ماده مخدر شیشه را درون کپسول‌هایی بسته بندی کرده و در قالب قرص‌های لاغری وارد بازار می‌کردند که بخشی از آن در آرایشگاه‌های زنانه فروخته می‌شد. ضمن اینکه این قرص‌ها در دنیا نمونه مشابهی ندارد.

کریمی تصریح کرد: اکنون مواد روانگردانی در بازار موجود است که به شکل عکس‌های کارتونی عرضه می‌شود و کاملاً مشخص است که جامعه هدف تولید کنندگان و توزیع کنندگان آن نوجوانان هستند. پلیس در این زمینه ورود کرده و توزیع کنندگان را با اشراف اطلاعاتی شناسایی و دستگیر می‌کند.

سه زن به خاطر دزدی در بانه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان بانه گفت: سه سارق زن که از مغازه‌های بانه اقدام به چند مورد سرقت کرده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

رسول کرمی چگینی اظهار کرد: در پی چند مورد سرقت از مغازه‌ها و شکایت شکات بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سارقین غیربومی هستند، گفت: مأموران با استفاده از شگردهای خاص پلیسی سارقین را در هنگام فرار دستگیر کردند که پس از بازجویی و اقرار صریح متهمان به بزه انتسابی تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بانه با اشاره به شگرد سارقین در هنگام سرقت، ادامه داد: یکی از سارقین هنگام سرقت مغازه دار را مشغول کرده و دو سارق دیگر اقدام به سرقت می‌کردند.

غرق شدگی دو دختر نوجوان زنجانی در چابکسر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر گفت: دو دختر جوان ۱۳ و ۱۶ ساله در دریای چابکسر غرق شدند.

کامیار صالحپور افزود: دو دختر ۱۳ و ۱۶ ساله اهل زنجان که برای شنا به محدوده ساحلی پارک شهید انصاری چابکسر خارج از طرح سالم سازی رفته بودند به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا غرق شدند.

وی افزود: جسد این دو غرق شده به سردخانه بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر منتقل شد.

شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش رشت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان از شناسایی و بازداشت تعدادی از مخلان امنیت عمومی دخیل در یک نزاع دسته جمعی در رشت خبر داد.

سید مهدی فلاح میری گفت: دو گروه از افراد سابقه‌دار و مخلان امنیت عمومی که در یک نزاع دسته جمعی در محدوده پل جانبازان رشت با سلاح سرد به یکدیگر حمله‌ور شده بودند شناسایی و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

وی اتهامات این افراد را قدرت‌نمایی با قمه با ایجاد رعب و وحشت، اخلال در نظم عمومی و تخریب و ضرب و جرح اعلام کرد و افزود: پرونده قضائی این افراد در شعبه بازپرسی ویژه رسیدگی به جرایم خشن دادسرای عمومی و انقلاب رشت در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان تاکید کرد: حفظ آسایش و آرامش و امنیت شهروندان عزیز از اولویت‌های دادستانی است و دستگاه قضائی با مخلان نظم عمومی و امنیت جامعه بدون مماشات و به سختی برخورد خواهد کرد.

آتش کشیدن برادر به خاطر ارث پدر در شیراز

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز از پیگیری جدی قضائی برای دستگیری عامل آتش زدن یک خانه در شهر صدرا خبر داد.

بیژن کشاورز با اعلام این خبر با اشاره به اینکه علت آتش سوزی اختلاف دو برادر در خصوص آپارتمان متعلق به متهم و محل سکونت مصدوم بوده است، گفت: پس از بالا گرفتن اختلاف طرفین یکی از دو برادر به منزل برادر دیگرش مراجعه کرده و ضمن پاشیدن مواد آتش زا روی برادر خود اقدام به آتش زدن منزل و برادر خود می‌کند که در پی این اقدام دو نفر به شدت مجروح و راهی بیمارستان می‌شوند.

وی افزود: ضمن تشکیل پرونده قضائی دستورات ویژه‌ای به منظور دستگیری عامل آتش سوزی صادر شده است و در جهت شناسایی محل اختفای وی از سوی اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی فارس اقدامات اولیه شده است.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز خاطرنشان کرد: مصدومان جهت درمان در بیمارستان بسر می‌برند که یکی از آنان دچار ٥٧ درصد سوختگی و دیگر مصدوم حادثه نیز دچار ۲۵ درصد سوختگی شده‌ است.

وی با بیان اینکه از این حادثه فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است، تصریح کرد: این فیلم باعث برانگیخته شدن احساسات مردم و تقاضای عمومی جهت دستگیری هر چه سریع‌تر و مجازات عامل حادثه شده است.‌

کد خبر 443783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.