سود یک میلیاردی سازمان فاوا اصفهان در سال جاری

معاون سابق مالی، پشتیبانی و منابع انسانی سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برا تحقق برنامه‌های مالی گفت: مجموع این اقدامات منجر به تحقق سود خالص یک میلیارد تومانی برای سال ۹۹ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریناز زرین مکان صبح امروز _شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹_ در مراسم تودیع و معارفه معاون امور مالی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان اظهار کرد: از آذر ماه سال ۱۳۹۶ سازمان فاوا به مدت چهار سال متوالی با زیان دو برابری نسبت به سال قبل مواجه بود و مبلغ دریافتی از شهرداری که باید به پیمانکاران پرداخت می‌شد، صرف هزینه‌های جاری شد.

وی افزود: همچنین معوقات افزایش حقوق سال ۹۶ پرسنل، بن غیرنقدی ۹ ماهه، پاداش شش ماهه دوم سال ۹۵ و شش ماهه اول سال ۹۶ پرداخت نشده بود و تأثیر منفی بر انگیزه شغلی پرسنل گذاشته بود.

مدیر مالی سابق سازمان فاوا گفت: برای جبران زیان مذکور در اولین اقدام «سیاست کاهش هزینه‌ها» را اجرایی کردیم که این امر منجر به کاهش زیان سازمان در سال ۹۷ شد.

وی افزود: در گام دوم اقدام به «واقعی شدن نرخ نفر ساعت نسبت به بهای تمام شده هر نفر ساعت» در سازمان کردیم و به ازای آن در راستای اعتمادسازی شهرداری، نرخ کارگزاری ۹ درصدی خرید سخت افزار به صورت خود خواسته از طرف سازمان حذف شد.

زرین مکان اضافه کرد: مجموع این اقدامات و تلاش پرسنل در بخش‌های مختلف سازمان منجر به تحقق ۸۰ درصدی بودجه سال ۹۶ و سود آوری آن پس از شش سال شد.

وی گفت: در سال ۹۹ با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و پیش بینی اینکه سال سختی در راستای تحقق درآمدهای عملیاتی سازمان خواهیم داشت و هزینه‌های جاری ثابت خواهد بود، تیم مالی اداری و بازرگانی سازمان اقدام به دریافت مطالبات از شهرداری در قالب زمین، ملک و برگزاری مزایده‌های فروش زمین‌های سازمان توسط خود سازمان کرد، تا این لحظه پنج ملک در قالب مزایده به فروش رفته و ملک ششم نیز از شهرداری دریافت شده است و به زودی مزایده آن برگزار خواهد شد.

مدیر مالی سابق سازمان فاوا افزود: مجموع این اقدامات منجر به تحقق سود خالص یک میلیارد تومانی برای سال ۹۹ شده که انتظار می‌رود در سال جاری نیز همچنان سود ده باقی بماند.

دریافت ۲۲ میلیارد ریال کمک هزینه از شهرداری برای جبران زیان

وی با اشاره به اقدامات واحد مالی این سازمان اظهار کرد: دریافت ۲۲ میلیارد ریال کمک هزینه از شهرداری برای جبران زیان انباشته سازمان، کاهش مطالبات انباشت شده پیمانکاران، پرداخت تمامی معوقات و تعهدات پرسنلی، وصول مطالبات مشکوک الوصول سازمان به مبلغ پنج میلیارد ریال، تهاتر مطالبات پیمانکاران با تراکم و ملک در مناطق شهرداری و تغییر کدینگ حسابداری به صورت پروژه محور از جمله اقدامات این واحد بود.

زرین مکان گفت: در واحد منابع انسانی نیز اقداماتی از جمله مشابه سازی و وحدت رویه احکام کارگزینی تمامی کارکنان، مشابه سازی و وحدت رویه در امور رفاهی کارکنان، کاهش فاصله حقوق و مزایای کارکنان سازمان با کارکنان در شهرداری، برقراری تسهیلات بانک رسالت برای کارکنان، افزایش تعداد نوع تسهیلات برای کارکنان در بانک ملی، تزریق نقدینگی در لحظه از شهرداری مرکزی، مناطق یا سازمان‌ها جهت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و شارژ اصفهان کارت آنها، عضویت بازنشستگان سازمان در کانون بازنشستگان شهرداری و دایر نمودن مجدد صندوق درمان سازمان انجام شد.

زرین مکان افزود: در واحد بازرگانی نیز اقداماتی از قبیل افزایش قراردادهای منعقد شده به گونه‌ای که تعداد قراردادها در سال ۹۶، ۵۳ مورد بوده و این عدد در سال ۹۸ به ۱۱۸ رسیده است و عقد قرارداد با شهرداری و دریافت مجوز بهره برداری از تمامی زیر ساخت‌ها و دیتاهای شهرداری اصفهان منحصراً برای سازمان فاوا انجام شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری مزایده املاک سازمان فاوا، اعتماد سازی پیمانکاران قدیمی سازمان و ترغیب آن‌ها به همکاری مجدد با سازمان و شناسایی پیمانکار جدید به نحوی که در سه قرارداد بزرگ جمعاً به ارزش حدودی ۶۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت، نیز از جمله اقداماتی بود.

مداخله‌گری شهرداری نتیجه خوبی برای فاوا ندارد

همچنین در این مراسم بهروز نصر آزادانی، معاون جدید امور مالی، پشتیبانی و منابع انسانی سازمان فاوا اظهار کرد: برای عملکرد بهتر لازم است دلایل ضرورت انجام شدن و یا نشدن یک فعالیت به دقت بررسی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش فراوان سازمان فاوا را از شهرداری مستقل کنیم؛ ورود و مداخله‌گری شهرداری نتیجه خوبی در این سازمان ندارد، باید قید و بندهایی که سازمان را محدود کرده است، کنار بگذاریم.

معاون امور مالی، پشتیبانی و منابع انسانی سازمان فاوا گفت: یکسان انگاری کارکنان سازمان فاوا و شهرداری کاری اشتباه است، کارکنان این سازمان نباید با شهرداری مقایسه شوند، این سازمان پروژه محور است و فعالیت کارکنان آن با مجموعه شهرداری متفاوت است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات «فریناز زرین مکان» تقدیر و «بهروز نصر آزادانی» به عنوان معاون جدید مالی، پشتیبانی و منابع انسانی سازمان فاوا شهرداری اصفهان منصوب شد.

کد خبر 443779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.