کرونا، نگرانی گزینشی مدیران باشگاه ها!

با آنکه چند ماه قبل بسیاری از مدیران باشگاه ها مخالف سرسخت آغاز لیگ بودند، با این حال رفتار امروزشان نشان می دهد خطر کرونا با دستور و میل مدیران باشگاه ها، می تواند کم یا زیاد شود!

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمتر از چند ماه از روزهایی می‌گذرد که مصاحبه علیه از سرگیری دوباره لیگ برتر به نقل محافل فوتبال تبدیل شده بود و از مدیرعامل گرفته تا بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها بی خیال سازمان لیگ نمی‌شدند و هر طور بود می‌کوشیدند تا تصمیم آنها را اشتباه جلوه دهند. البته که در تصمیم سازمان لیگ به شروع مجدد لیگ اشکالات فراوانی به چشم می‌خورد و برخی از انتقادها به این ترتیب قابل قبول می‌شدند.

با این حال تصاویری که این روزها از مذاکرات نقل و انتقالاتی و روند آماده سازی بین دو فصل تیم‌ها منتشر می‌شود، حاکی از آن است که مدیران و بازیکن‌ها این روزها چندان اهمیتی برای کرونا قائل نمی‌شوند و بی اهمیت به آن، به روال عادی رفتارهایشان پیش از همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ ادامه می‌دهند.

جالب‌تر اینکه خیلی از همین‌هایی که امروز بی خیال تر از همیشه رفتار می‌کنند، چند ماه پیش در طبل تعطیلی لیگ می‌کوبیدند و از خطراتی که متوجه شأن است ابراز نگرانی می‌کردند.

حالا اما آسوده‌تر از همیشه زمان عقد قرارداد جدید بدون کوچک‌ترین ماسک و فاصله اجتماعی کنار یکدیگر ایستاده و عکس می‌گیرند. حتی مدیرعاملی همچون سعید آذری که سلامت بازیکنان را اولویت می‌دانست، این روزها پس از حاصل شدن توافق با بازیکنان، دست در دست آنها به استقبال عکاس و ثبت تصاویر می‌رود.

چه بسا تنها موارد بهداشتی در این عکس‌ها رعایت نشود ولی آیا کرونا در همان مدت زمان کوچک بی اثر می‌شود؟ و مهم‌تر از آن مدیری که می‌خواهد بازیکنان و کادر تیم اش را از رفتارهای پرخطر منع کند، چگونه بدون رعایت پروتکل‌ها توسط خود، حرفش را به کرسی بنشاند؟

البته بی دقتی‌ها در توجه به پروتکل‌های بهداشتی توسط فوتبالی‌ها تنها خلاصه به مذاکرات نقل و انتقالاتی نیست و موارد دیگری نیز به چشم می‌خورد. تراکتوری‌ها در تبریز به همراه هزاران هوادار خود و با حضور زنوزی که بارها تعطیلی لیگ را تجویز می‌کرد، جشن قهرمانی حذفی گرفته و کوچک‌ترین پروتکلی را رعایت نکردند!

در اصفهان هم این سپاهان بود که جشن بازگشت نویدکیا را با حضور حدود ۵ هزار هوادار مشتاق خود در نقش جهان برگزار کرد و اگر چه در ابتدا مراسم موفق شد طرفداران شأن را با فاصله در نقش جهان بنشاند، دقایقی بعد نظم برنامه از دست رفته و هواداران چسبیده بهم روی سکوها نشستند!

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که ماه‌ها است ورزشگاه‌ها انتظار هواداران را می‌کشند و بازی‌ها در سکوت کامل به اجرا در می‌آید. خبرنگاران و عکاسان خبری نیز تا به امروز اجازه ورود به استادیوم و پوشش مسابقات را ندارند، اما به نظر تیم‌ها چشم سازمان لیگ را دور دیده و در جاهایی که نظارتی بر آنها نیست، خود را محق می‌دانند حتی ورزشگاه‌هایشان را مملو از تماشاگر کنند. بماند که تیم‌ها طرفدارانشان را گزینشی فرا می‌خوانند و آن جایی که حضور هوادار و رسانه‌ها به ضررشان تمام شده و هیزم در آتش حواشی می‌ریزد، به بهانه کرونا جلویش را گرفته و به همین راحتی از آن می‌گریزند!

کرونا مرزی برای انتشار ندارد و هیچ تضمینی نمی‌دهد که مدیرعاملان باشگاه‌ها ناقل آن نباشند! برای این ویروس فرقی نمی‌کند تیم شما قهرمان شده یا وضعیت مناسبی در جدول ندارد! امان نمی‌دهد که بگویید اسطوره باشگاهمان برگشته است. برایش مستطیل سبز، سکو و جایگاه خبرنگاران هم فرق ندارد و اگر قرار است حضور در ورزشگاه در کار باشد، بهتر است چاره‌ای اندیشیده شود تا امکان آن برای تمامی بازی‌ها و اتفاقات فوتبال فراهم شده و این چنین گزینش سلامت و خطر کرونا برای مردم، به دست مدیران باشگاه و سلایقشان نیافتد!

کد خبر 443776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.