چابهار به پایتخت گردشگری شهرهای حوزه اقیانوس هند تبدیل خواهد شد

معاون گردشگری اداره‌کل گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: دولت را به این باور رسانده بودیم که سیستان و بلوچستان بیشتر در اهداف گردشگری ملی به کار گرفته شود؛ بنابراین اقدامات لازم را در همه زمینه‌ها انجام دادیم اما شیوع ویروس کرونا در رسیدن به این چشم‌انداز تاخیر ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی مطرح است. پس از شیوع ویروس کرونا و رکود بازار گردشگری، این استان به دنبال بازگشت به روال سابق خود بوده و برای تحقق این هدف در جهت تسهیل‌سازی و ارزان‌سازی سفر به این استان اقداماتی کرده  است.

مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در این مورد به خبرنگار ایمنا گفت: با یک شرکت هواپیمایی به توافق رسیدیم که بخشی از هزینه پروازها توسط استان سیستان و بلوچستان تأمین شود تا سفرها به این استان، با حداقل قیمت انجام شده و دسترسی‌ها بهبود یابند. بنابراین پروازهای تهران به زاهدان و گرگان به چابهار برقرار شد.

وی افزود: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می‌توانند که تورهای خود را به مقصد سیستان و بلوچستان با نازل‌ترین قیمت ممکن برگزار کنند؛ در داخل استان در زمان شیوع ویروس کرونا در زمینه استانداردسازی تجهیزات گردشگری، اعمال نظارت‌های بیشتر و رعایت پروتکل‌ها تلاش کردیم تا بتوانیم شکل استانداردی از خدمات را برای مسافران تأمین کنیم. سفرهای ایمن و هوشمند به استان سیستان و بلوچستان هدف ماست؛ زیرا با قطع شدن درآمد گردشگری، اقتصاد و معیشت ساکنین استان دچار مشکل خواهد شد. در حوزه طبیعت گردی، ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که در کنار آن‌ها اقامتگاه‌های بومگردی دارای امکانات متناسب بهداشتی طراحی شده است؛ در زمینه آثار فرهنگی هم سعی کردیم به کار خود بهبود بخشیم.

میرحسینی خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ در حوزه گردشگری برنامه‌ای را طراحی کردیم که چشم‌انداز ما، تبدیل شدن به پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال ۱۴۰۰ بود؛ در این راستا اقدامات زیادی مثل برگزاری تورهای آشنایی و ساخت تأسیسات گردشگری انجام شد که پروژه‌های گردشگری ما را به عدد ۲۰۰ رسانده است.

معاون اداره کل گردشگری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دولت را به این باور رسانده بودیم که سیستان و بلوچستان بیشتر در اهداف گردشگری ملی به کار گرفته شود، زیرا ظرفیت بسیار خوبی در این صنعت دارد. در همه زمینه‌ها اقدامات لازم را انجام دادیم اما شیوع ویروس کرونا در رسیدن به این چشم‌انداز تأخیر ایجاد کرد. در اسفند و فروردین خدمات گردشگری به طور کلی تعطیل بود اما پس از آن به سراغ جامعه هتلداران رفتیم و آنها را وارد چرخه تسهیل ارائه خدمات کردیم تا توریست‌ها به سوی مراکز غیرمجاز نروند.

وی ادامه داد: دولت سعی بر حمایت از ما داشته است، اما هنوز نتوانسته که به طور کلی اقدامات لازم برای جلب توجه بخش خصوصی را انجام دهد؛ با این حال روند گردشگری در استان رو به رشد است و سعی بر ترغیب سرمایه گذاران در این بخش داریم.

مجتبی میرحسینی در پایان با تاکید بر اینکه تمامی مقاصد گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر در یک جایگاه قرار دارند، گفت: افزایش پروازها از آن جهت امیدبخش است که سیستان و بلوچستان به عنوان متنوع‌ترین مقصد گردشگری ایران، بتواند در این صنعت به روال سابق خود و حتی بهتر از آن بازگردد. مقاصدی می‌توانند موفق باشند که بتوانند زیرساخت‌ها را درست کنند، آموزش‌های لازم را ارائه دهند و تأسیسات مهم گردشگری را حمایت کنند. اگر خدماتی به بخش خصوصی نمی‌دهیم، هماهنگی‌ها برای تخصیص معافیت‌های مالیاتی انجام شده است. امیدواریم که رشد مالی در حوزه گردشگری را به زودی شاهد باشیم و به یکی از ۱۰ مقصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شویم.

کد خبر 443774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.