راه‌اندازی سامانه‌ای جدید در سازمان عمران شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: سامانه مدیریت یکپارچه عمران با عنوان اختصاری «سمیع» با قابلیت‌های بسیار در این سازمان راه‌اندازی شده است.

مجید طرفه تابان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان عمران سال‌ها از نبود دیتابیس قابل انتشار و دسترسی در همه جا و تحت شبکه به گونه‌ای که هم در پروژه‌ها با توجه به گستردگی آنها و هم در سازمان بتوان از آن استفاده کرد، رنج می‌برد از این رو از سال گذشته برای راه‌اندازی سامانه سمیع اقدامات و پیگیری‌های لازم شد و قرارداد مربوطه منعقد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام بسیاری از امور به صورت غیرحضوری، راه‌اندازی و دسترسی به سامانه سمیع را بیش از پیش ضروری کرد، افزود: در حال حاضر سامانه سمیع راه‌اندازی شده و بخش‌های توسعه‌ای آن نیز تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به قابلیت‌های این سامانه تصریح کرد: با استفاده از سامانه مدیریت یکپارچه عمران سمیع دیتا بیس بسیار قوی و منسجم در دسترس سازمان عمران قرار می‌گیرد، همچنین بخش زیادی از مکاتبات سازمان که به صورت دستی و اپراتوری در سیستم ستاد، دفاتر و دبیرخانه انجام می‌شد در حال حاضر از طریق سامانه سمیع بدون اشتباهات نگارشی و محاسباتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعدد پیمانکاران طرف قرارداد با اداراتی همچون بیمه و دارایی ماهیانه تعداد انبوهی از مکاتبات توسط سامانه سمیع انجام می‌شود.

طرفه تابان با بیان اینکه با استفاده از سامانه سمیع در کمترین زمان و با کمترین مشکل بسیاری از اقدامات مورد نظر سازمان عمران انجام خواهد شد، تاکید کرد: وجود این دیتابیس باعث می‌شود محاسبات در گزارشات به صورت منظم و کاملاً منسجم انجام شده و سیستم بدون اپراتور یا سیستم‌های کنترلی، آنالیز کاملی از پروژه‌ها از جمله درصد پیشرفت و مسائل کنترل پروژه‌ای را به طور اتوماتیک انجام داده و گزارش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه سمیع علاوه بر شبکه شهرداری امکان قرارگیری روی بستر وب را دارد و همیشه و همه جا مدیران و کارشناسان امکان دسترسی به اطلاعات سامانه را خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه سمیع می‌تواند به عنوان یک بایگانی الکترونیک در دسترس باشد و قابلیت درج و دریافت فایل‌ها را دارد، گفت: در فازهای تکمیلی ارتباط سامانه سازمان عمران با سامانه‌ای که در حوزه معاونت عمران در حال اجراست برقرار می‌شود به این صورت وقتی پروژه در سیستم وارد شده و اطلاعات پیمانکار درج شود، اطلاعات و سوابق نقشه‌ها و برآورد آن از طریق وب سرویس در داخل سامانه سمیع قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سامانه سمیع علاوه بر ارائه گزارشات انگیزشی در ارتباط با فعالیت کاربران، روند فعالیت و پیشرفت پروژه‌ها را طی نموداری در صفحه اصلی به کاربر نمایش می‌دهد و فضای رقابتی بین پرسنل ایجاد می‌کند.

کد خبر 443755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.