المان آبنما میدان آبشار پره‌سر نصب شد

شهردار پره‌سر از جانمایی و نصب المان آبنما در میدان آبشار این شهر خبر داد.

شهرام شهابی، صبح امروز در حاشیه نصب این المان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آگهی مناقصه ساخت المان آبنما در سال گذشته برگزار شد و توسط پیمانکار در شهر اصفهان طراحی و ساخته شد.

وی افزود: این آبنما ۴.۵ متر ارتفاع دارد و دارای فواره آب، چهار عدد مجسمه ماهی، سکو و سیستم نورپردازی است که با اقدامات عمرانی زیرساختی در مجموع ۸۶۰ میلیون ریال برای آن هزینه صرف شده است.

وی اضافه کرد: در طراحی و ساخت این المان از ماهی به عنوان نماد پره سر، یکی از قطب‌های ماهیگیری استان گیلان و آبشار ویسادار این شهر الهام گرفته شده است.

شهردار پره سر با اشاره به اینکه سازه آبنما چهارمین المانی است که در دوره پنجم شورا در این شهر ساخته شده و نصب شده است. اضافه کرد: با توجه به گردش‌پذیر بودن پره‌سر و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی کریدور شمال _ جنوب، مدیریت شهری از همان ابتدای آغاز بکار خود در جهت برندسازی این شهر، طراحی، ساخت و نصب المان‌های شهری را در دستور کار قرار داد.

شهابی خاطرنشان کرد: نخستین المان شهری پره سر المان مادر بود که با لباس بومی و محلی با ارتفاع سه متر و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال ساخته شد و در سال ۱۳۹۷ نصب شد.

شهردار پره سر ادامه داد: دومین المان ماهیگیر بود که از نام پره سر الهام گرفته شده، که از دو قسمت (پره=محل ماهیگیری) و (سر=پسوند مکان) است. این المان‌، پنج متر ارتفاع دارد و با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال طراحی، ساخته و در سال گذشته نصب شده و در زمان خود مرتفع‌ترین المان استان گیلان بود.

شهابی با اشاره به اینکه المان عشق "من عاشق پره سر هستم" نیز یکی دیگر از المان‌های این شهر است که برای خوشامدگویی به مسافران، در سال گذشته با هزینه بالغ ۲۰۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شد و در ورودی این شهر نصب شده است. افزود: در حال حاضر طراحی و ساخت المان‌های دیگری نیز متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم پره سر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که در آینده نزدیک در این شهر نصب خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است و هر سال به ویژه در فصول بهار و تابستان پذیرای بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور است.

کد خبر 443754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.