مسیرهای زیرزمینی کمبریج برای تکمیل مترو احیا می‌شود

قرار است مسیرهایی که زیر زمین کمبریج وجود داشته و می‌تواند به سیستم مترو متصل شود، بار دیگر احیا شوند و این پروژه در مقایسه با ایجاد تونل‌های جدید در اولویت قرار گیرد تا هزینه احداث مترو مقرون به صرفه‌تر باشد.

‎به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشاوران فنی شورای شهر کمبریج انگلیس پیشنهاد داده‌اند که خدمات و فناوری پیش‌بینی شده برای احداث مترو تغییر کند که این اقدامات برنامه زمانی احداث مترو را به تأخیر خواهد انداخت.

در این پروژه قرار است مسیرهایی که می‌تواند به سیستم مترو متصل شود، پیش‌بینی شده و بدین ترتیب هزینه ساخت و تکمیل مترو به دلیل احیای تونل‌ها و ایستگاه‌های کوچک‌تر که در زیر کمبریج قرار دارد به کمتر از دو تا چهار میلیارد پوند برسد.

به گفته رئیس شورای شهر کمبریج، این پروژه بدون یک برنامه راهبردی جدید می‌تواند سال‌ها به تأخیر بیفتد بنابراین تکمیل احداث مترو اگرچه با رویکرد جدید کم‌هزینه است ولی به‌ویژه برای احیای تونل‌های زیرزمینی شهر کمبریج نیاز اساسی به استراتژی تامین بودجه اولیه و مقرون به صرفه دارد تا هزینه ساخت و تحویل و همچنین نرخ کرایه‌های مترو عادلانه تر باشد.

کلر هربرت، رئیس شورای شهر این پروژه را عاملی برای جلوگیری از تعویق چندساله در تکمیل پروژه مترو دانست و گفت: باید شاهد اجرای این طرح در حال توسعه در زمانی کوتاه باشیم و توسعه مسیرهای موجود مترو با مشارکت کمبریج بزرگ باید خیلی زودتر از مدت زمان لازم تونل سازی‌ها به پایان برسد زیرا اولویت در این بخش با حل مشکل مسیریابی دقیق برای راه‌اندازی خط متروی کمبریج و کامبورن است.

‎شهردار کمبریج نیز این پروژه را به عنوان "تغییر دهنده سرنوشت بازی" نام گذاری کرده و می‌گوید: برنامه تحویل مترو در بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۹ پیش‌بینی شده که با توجه به روند پروژه نمی‌توان تاریخی را زودتر از ۲۰۲۹ اعلام کرد.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای شهر، این شورا مدعی است تغییرات اخیر در استفاده از فناوری وسایل نقلیه کوچک و ساخت و ایجاد تونل‌های کوچک مقیاس برای مترو از جمله اقداماتی است که برای ایجاد تحول در حمل و نقل سریع و مقرون به صرفه از سال ۲۰۱۷ پیشنهاد و آغاز شده که این پروژه‌ها در سال‌های آتی به سرانجام می‌رسد.

همچنین یکی از اعضای شورای شهر معتقد است: سازمان مشاوران فنی مترو به جدول زمان‌بندی شده ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۹ متعهد است و مسیری که در نتیجه کار این سازمان حاصل می‌شود یک رویکرد جدید، نوآورانه و ابتکاری است و با اتخاذ این راهکار ابتکاری و براساس جدول زمانی مناسب و جدید، تحویل این پروژه سریع‌تر و بهتر می‌شود.

کد خبر 443749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.