خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای حمل‌ونقل عمومی تهران نهایی شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به نهایی شدن کار انعقاد قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید، اعلام کرد: این تعداد تا پایان امسال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمود ترفع در این باره اظهار کرد: خرید اتوبوس و مینی‌بوس به مانند دیگر خودروها نیست که بتوان آنها را به صورت آنی خریداری کرد بلکه باید قرارداد تولید و خرید برای آن نوشته شود و این مراحل برای ۲۵۰ دستگاه نهایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند انعقاد قرارداد خرید اتوبوس و مینی‌بوس زمان‌بر است، تصریح کرد: سازنده داخلی باید ابتدا تأمین قطعه کرده، سپس تولید را آغاز کند و مراحل ساخت تا تحویل هم به زمان نیاز دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از زمانی که پیش‌پرداخت خرید اتوبوس و مینی‌بوس به سازنده داده می‌شود تا زمانی که خودروها تولید و تحویل شود، حداقل چهار تا پنج ماه طول می‌کشد.

وی یادآور شد: این قرارداد خرید شامل ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با شرکت ایران خودرو دیزل نهایی شده است و طی ماه‌های آینده به ثمر می‌نشیند.

اوراق مشارکت سال گذشته نقد شد

ترفع ادامه داد: خوشبختانه اوراق مشارکت سال ۹۸ نقد شده و فرآیند انتشار و فروش اوراق مشارکت ۹۹ نیز در حال انجام است و اگر نهایی شود و به دست ما برسد، کار انعقاد خرید اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدید برای پایتخت را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: میزان اوراق مشارکت ۱۳۹۸ برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ۵۰۰ میلیارد تومان و میزان اوراق مشارکت امسال یک هزار میلیارد تومان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 443745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.