آموزش مدیریت پسماند به شهروندان خمین

شهردار خمین از هدف‌گذاری آموزش چهره به چهره تفکیک زباله از مبدا به ۲۳ هزار و ۷۷۰ خانوار خبر داد و گفت: در اجرای این طرح آموزشگران در قالب گروه‌های سه نفره با حضور در محله‌های مختلف شهری مطالب لازم را به شهروندان ارائه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: ۱۰ آموزشگر شرکت کننده این طرح دارای کارت شناسایی هستند و ابتدا پنج محله خمین را تحت پوشش آموزش قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش چهره به چهره خانواده‌ها می‌تواند فرهنگ تفکیک زباله را در بین شهروندان نهادینه کند به همین دلیل این مهم در دستور کار شهرداری خمین قرار گرفته است.

شهردار خمین تصریح کرد: کارشناسان و مسئولان محیط زیست همواره تفکیک زباله از مبدا را بهترین راهکار برای مدیریت پسماند عنوان کرده‌اند، اما این طرح مهم با وجود اقدامات و فرهنگ سازی‌های لازم و داشتن صرفه اقتصادی، هنوز در کشور محقق نشده است.

مرتضیان گفت: شهروندان خمینی می‌توانند پسماندهای خشک را به سه غرفه ثابت بازیافت تحویل دهند و یا با غرفه سیار به شماره ۰۹۱۸۵۹۹۷۷۰۷ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: برنامه اینترنتی «همیار زیست دوست» به منظور تسهیل در تحویل پسماندهای خشک و کسب امتیاز در سایت شهرداری خمین بارگذاری شده است.

شهردار خمین ادامه داد: از پسماند به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود و یکی از مباحث مهم در محیط زیست شهری، بحث مدیریت پسماند به منظور تولید ثروت و اشتغال است.

منبع: ایرنا

کد خبر 443742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.