۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
شهرام مکری از ونیز جایزه گرفت

فیلم سینمایی جنایت بی‌دقت به کارگردانی شهرام مکری جایزه بهترین فیلمنامه اصلی را از منتقدان مستقل در حاشیه جشنواره ونیز دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزیدگان جایزه انجمن منتقدان مستقل جشنواره ونیز که از یکی از بخش‌های جنبی جشنواره است، شب گذشته مشخص شد. در این بخش برگزیدگان در بین فیلم‌های حاضر در بخش افق‌ها انتخاب می‌شوند.

منتقدان مستقل جشنواره جایزه بهترین فیلمنامه را به فیلم "جنایت بی‌دقت" به نویسندگی نسیم احمدپور و شهرام مکری دادند تا سینمای ایران اولین جایزه خود در ونیز را به دست آورد. جنایت بی‌دقت به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر یکی از نمایندگان سینمای ایران در بخش افق‌ها جشنواره ونیز است.

علاوه بر جنایت بی‌دقت، دیگر نماینده سینمای ایران یعنی "دشت خاموش" به کارگردانی احمد بهرامی هم جایزه فیپرشی (جایزه انجمن جهانی منتقدان) را در این بخش دریافت کرد.

کسب این دو جایزه شروع خوبی برای سینمای ایران بود و حالا باید صبر کرد و دید آیا در روز اختتامیه این دو اثر می‌توانند جوایز اصلی بخش "افق‌ها" را به دست آورند یا خیر. البته سینمای ایران فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی را نیز در بخش اصلی جشنواره دارد و از آن به عنوان فیلم‌های مهم این دوره از جشنواره ونیز یاد می‌شود.

کد خبر 443741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.