برگزاری مجازی جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان/آغار دوباره «هر یکشنبه، یک افتتاح»

شهردار اصفهان گفت: تصمیم‌گیری نهایی شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزاری این جشنواره به صورت مجازی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برای حمایت از تولیدکنندگان سینمای کودک و نوجوان و همراهی با مخاطبان جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با گرامیداشت روز ملی سینما، اظهار کرد: امسال بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: تاکنون در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره نظرات مختلفی مطرح شده، اما بر اساس تصمیم‌گیری نهایی شورای سیاست گذاری، جشنواره به صورت مجازی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ این تصمیم در راستای حمایت از تولیدکنندگان سینمای کودک و نوجوان و همراهی با مخاطبان جشنواره است که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر در منزل حضور دارند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگرچه برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای برگزارکنندگان با سختی‌هایی همراه است، اما بر این باور هستیم که در این شرایط باید به حوزه تولید محتوا در قالب‌های مختلف برای کودکان توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره بین‌المللی بستر مهمی برای به نمایش گذاشتن تلاش هنرمندانی است که برای کودکان و نوجوانان هزینه و وقت صرف می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در گذشته نیز حامی سینمای کودک و نوجوان بوده است، گفت: اکنون حمایت بیشتری از سینمای کودک و نوجوان می‌شود و با توجه به اینکه اصفهان از دو سال قبل به عنوان شهر «دوستدار کودک» در کشور و خارج از کشور مطرح شده، برگزاری جشنواره از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از هفته جاری، تصریح کرد: از امروز دانش آموزان و معلمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهی مدارس و مراکز آموزشی می‌شوند، البته همه شهروندان باید مراقب تردد دانش‌آموزان باشند و در مدارس نیز مدیران، معلمان و دانش آموزان باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا با توجه به شیوع ویروس کرونا دچار مشکل نشوند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: از هفته آینده اجرای برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» که به حرمت ایام محرم به مدت یک ماه متوقف شده بود، بار دیگر آغاز خواهد شد تا شاهد افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی جدید در محلات، مناطق و سازمان‌های مختلف شهرداری باشیم.

وی ادامه داد: هفته آینده سیزدهمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» برگزار می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این برنامه‌ها حضور به هم رسانند.

کد خبر 443733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.