طرح محدودیت پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در یونان

دولت یونان در نظر دارد طی پروژه‌ای بلندپروازانه، تولید و استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را تا سال ۲۰۲۱ ممنوع کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی یونان با هدف حفظ محیط زیست می‌خواهند تولید و استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف را ممنوع و در این راستا با پیروی از توصیه‌های اتحادیه اروپا، استانداردهای زیست‌محیطی سختگیرانه‌تری را بر مردم اعمال کنند. در این خصوص، مقامات رسمی در نظر دارند تا هجدهم ماه سپتامبر جلسات مکرری برگزار کنند تا پیش از اتخاذ هر گونه تصمیم نهایی، به مشاورت بیشتر با یکدیگر بپردازند. در تصمیم نهایی، حفظ طبیعت در اولویت تمام طرح‌ها قرار خواهد گرفت و حذف استفاده از ظروف یک بار مصرف تا پایان سال ۲۰۲۱ از مهم‌ترین اهداف خواهد بود.

تصمیم اتخاذشده توسط دولت بسیار بلندپروازانه‌تر از ممنوعیت استفاده از ظروف یکبارمصرف خواهد بود و تغییراتی در خصوص استفاده از پلاستیک برای حفظ طبیعت و زندگی دریایی یونان را در بر خواهد گرفت. مقامات رسمی یونان در این راستا، برنامه‌های مختلفی اتخاذ کرده‌اند که هر پروژه در زمان شخصی به مرحله اجرا در خواهد آمد. به عنوان مثال، در سوم ماه جولای، استفاده از محصولات پلاستیکی یک بار مصرف نظیر ظروف آشپزخانه و نی‌های نوشیدنی ممنوع خواهد شد و تولید این محصولات از اول ماه ژانویه ۲۰۲۱ متوقف می‌شود.

از سوی دیگر، در سوم ماه جولای همان سال، دورریزی مواد مضر نظیر کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود و با متخلفینی که این قانون را نقض می‌کنند، برخورد قانونی جدی خواهد شد. علاوه بر این، مقامات رسمی در تمام شهرهای یونان موظفند در فضاهای عمومی شیرهای آبی در فاصله نزدیک به هم نصب کنند، تا شهروندان به بهانه نوشیدن آب یا سایر مصارف، از بطری‌های پلاستیکی استفاده نکنند. در نهایت نیز تا سال ۲۰۲۳، تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی باید در سیستم بازیافت پسماندها مشارکت یا یک سیستم مشابه برای خود ایجاد کنند تا مدیریت مناسب مواد زائد را شخصاً به عهده بگیرند.

کد خبر 443729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.