مدرن‌سازی مرکز تاریخی رومانی برای رونق اقتصاد

مرکز تاریخی سیگیشوآرا، شهری در کشور رومانی، که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، قرار است به زودی تغییرات شگفت‌انگیزی متحمل شود و جانی دوباره به خود بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی سیگیشوآرا قصد دارند در پروژه‌ای با عنوان "بازسازی مرکز تاریخی سیگیشوآرا" فضاهای اطراف این مرکز تاریخی شهر را که جز میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود، مدرن‌سازی کنند. ایجاد پیاده‌راه و افزایش فضاهای سبز اطراف برای برانگیختن تعامل و برگزاری رویدادهای مختلف از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مقامات سیگیشوآرا جهت تحقق هدف خود است. البته شهردار از سال ۲۰۱۷ بازسازی میدان‌های اطراف و تبدیل آن‌ها به بازارهای چند منظوره را آغاز کرده که این کار به افزایش چشمگیر محبوبیت این فضاها در نظر شهروندان و گردشگران کمک زیادی کرده است.

شهردار سیگشوارا پس از تغییر کاربری میادین اطراف مرکز تاریخی شهر، تصمیم گرفت خیابان‌های اصلی اطراف را نیز به مراکزی برای گرد هم آمدن مردم و گردشگران تبدیل کند. برای این کار، ایجاد پیاده‌راه و افزایش فضاهای سبز اطراف بهترین ایده‌ای است که می‌تواند به جذب هرچه بیشتر ساکنان به انجام فعالیت جسمی از طریق قدم زدن و دوچرخه‌سواری در این خیابان‌ها سوق دهد. بدیهی است که رونق اقتصادی منطقه مؤلفه مهم دیگری در ذهن شهردار برای مدرن‌سازی مرکز تاریخی شهر بود، چرا که مردم در حین قدم زدن بیشتر و بهتر از فروشگاه‌های منطقه دیدن می‌کنند و همین امر منجر به رونق فروشگاه‌های منطقه می‌شود.

البته بازسازی مرکز تاریخی سیگیشوآرا به راحتی امکان‌پذیر نیست زیرا مالکیت زمین‌ها و سازه‌های اطراف به طور کامل در اختیار دولت نیست. در واقع ۱. ۲۵ درصد زمین‌ها در مالکیت عموم قرار دارد، ۸. ۶۱ درصد از آن‌ها اموال خصوصی مردم و نهادهای قانونی به حساب می‌آید و ۱. ۱۳ درصد نیز جز دارایی‌های دولت رومانی به شمار می‌رود. مقامات شهر در نظر دارند مالکیت این فضاهای عمومی را تغییر دهند و آن‌ها را از مالکان شخصی و نهادهای دولتی خریداری کنند که این اقدام خود مستلزم صرفه بودجه بسیار کلانی است. در این راستا، صندوق توسعه منطقه‌های اروپایی متعهد شده است بخش اعظم بودجه مورد نیاز را در اختیار شهردار سیگیشوآرا قرار دهد.

کد خبر 443726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.