توضیح میرزایی در مورد طرح نمایندگان برای صدور مجوز در شبکه نمایش خانگی

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح نمایندگان برای صدور مجوز در شبکه نمایش خانگی توضیح داد.

حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح واگذاری صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما، گفت: وقتی طرحی در مجلس مطرح می‌شود، نباید سریعاً به پیگیری مسائل مربوط به آن بپردازیم؛ زیرا هیئت رئیسه هر طرح را پس از اعلام وصول به کمیسیون تخصصی می‌فرستد و سپس تصمیم‌هایی در مورد آن اتخاذ می‌شود.

وی افزود: این طرح هنوز به کمیسیون فرهنگی وارد نشده و در صورت وارد شدن مواردی از آن حذف شده و یا به آن اضافه می‌شود؛ علاوه بر این در صحن علنی امکان مخالفت و تذکرهای نمایندگان وجود دارد و به همین دلیل طرح اولیه با خروجی و طرح نهایی آن تفاوت‌های زیادی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزارت ارشاد در مورد طرح‌های فرهنگی مطرح شده در مجلس نظری دارد باید برای ارائه آن به کمیسیون فرهنگی مراجعه کند؛ نمایندگان نیز باید برای ارائه طرح‌های خود دلایل منطقی داشته باشند. دستگاه‌های معترض به طرح‌های کمیسیون‌ها و نمایندگان می‌توانند نظر خود را در کمیسیون‌های مربوطه بیان کنند.

میرزایی در پاسخ به این سوال که کمیسیون فرهنگی برای جلوگیری از چند دستگی در صدور مجوز برای پخش فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی چه تدبیری در نظر گرفته است، گفت: این موضوع علاوه بر اینکه نظارت، حمایت و هدایت دستگاه‌ها را با مشکل روبرو می‌کند، خلاف ساماندهی و سازماندهی است. مقابله با این چند دستگی نیازمند برنامه‌های بلند مدت و تصویب طرحی در این باره است که مجلس برای آن تلاش خواهد کرد.

کد خبر 443724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.