افزایش بیش از دو برابری بودجه شهرداری اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری با ارائه طرح تشویقی ساخت و ساز که مورد استقبال شهروندان و سازندگان مسکن قرار گرفت، در مناطق ۶۰ درصد بودجه و در شهرداری مرکزی ۳۰ درصد آن محقق شد.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری برای تأمین بودجه، اظهار کرد: در یک اقدام بموقع بودجه شهرداری اصفهان در سه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری که به تصویب شورای شهر رسید، با احتساب بودجه سازمان‌های وابسته حدود شش هزار میلیارد تومان است، افزود: امسال بودجه شهرداری اصفهان پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن سهم مناطق و ۵۰ درصد سهم شهرداری مرکزی است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری با ارائه طرح تشویقی ساخت و ساز که مورد استقبال شهروندان و سازندگان مسکن قرار گرفت، در مناطق ۶۰ درصد بودجه و در شهرداری مرکزی ۳۰ درصد آن محقق شد.

وی ادامه داد: دلیل کاهش درآمدها و میزان وصول بودجه در شهرداری مرکزی، مشکلات و بخشنامه‌های دولتی به دلیل شیوع ویروس کرونا است چرا که اداره دارایی دریافت مالیات و عوارض را چند ماه به تأخیر انداخت از این رو وصولی عوارض شهرداری با تأخیر مواجه شد.

طهرانی خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری وصول شده و مابقی که حدود نیمی از بودجه است در شش ماه دوم وصول خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد تحقق بودجه دست یابیم.

وی با بیان اینکه از میزان درآمدهای وصول شده ۴۳۰ میلیارد تومان مربوط به انتشار مرحله نخست اوراق مشارکت است، اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان سهمیه اوراق مشارکت باقی مانده سال ۹۸ را تا پایان شهریورماه سال‌جاری منتشر کرده و وجه این اوراق را به بودجه شهرداری اضافه خواهیم کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان افزود: سایر درآمدها از محل عوارض و فروش تراکم متناسب با تامین بودجه است که امیدواریم سازندگان و مردم از فرصت‌هایی که شهرداری ایجاد کرده و تخفیف‌های پلکانی که تا پایان سال در نظر گرفته، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که در سال‌های گذشته به هر نحوی تخلفات ساخت و ساز داشته و تخلفات ساختمانی آنها صدور رأی کمیسیون ماده صد را همراه داشته تا پایان شهریورماه امسال می‌توانند از تخفیف‌های در نظر گرفته شده استفاده کرده و بدهی خود را به شهرداری با بهره مندی از آن‌ها پرداخت کنند.

کد خبر 443722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.