تنهایی چه تاثیری بر سلامت استخوان‌ها دارد؟

گروهی از محققان چینی به منظور بررسی تأثیر انزوای طولانی مدت و استرس مزمن بر تحلیل استخوان‌ها، مطالعه جدیدی انجام دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مغز که فرمانده بدن انسان است، سیگنال‌های خارجی را دریافت کرده و پردازش می‌کند، سپس دستورالعمل‌ها را به استخوان‌ها ارسال می‌کند. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اضطراب باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان‌ها می‌شود.

گروهی از محققان چینی به منظور بررسی تأثیر انزوای طولانی مدت و استرس مزمن بر تحلیل بافت استخوان‌ها، مطالعه جدیدی روی موش‌ها انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تعدادی از موش‌ها را در معرض استرس مزمن غیر قابل پیش‌بینی قرار دادند و پس از چهار تا هشت هفته متوجه شدند که رفتارهای اضطرابی قابل توجهی از خود نشان دادند.

پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که تراکم مواد معدنی استخوان موش‌های گروه استرس، بسیار کمتر از موش‌های گروه کنترل بوده است. محققان معتقد هستند که انزوا و تنهایی به میزان قابل توجهی سطح اضطراب را افزایش می‌دهد و این اتفاق باعث تحلیل بافت استخوان انسان می‌شود. تجزیه و تحلیل زیست شیمیایی نشان می‌دهد که انزوای طولانی مدت میزان غلظت نوراپی نفرین (Norepinephrine) را افزایش داده و نشانگرهای "استئوژنیک" مغز استخوان را کاهش می‌دهد. این تغییرات با افزایش اضطراب و کاهش استخوان‌سازی مرتبط است.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical Investigation منتشر شده است.

کد خبر 443715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.