‌کاهش ۸۰ درصدی خرید گوشت قرمز در محرم ۹۹

نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: خرید گوشت قرمز از واحدهای صنفی این اتحادیه در دهه اول محرم امسال، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

عبدالرضا آقاجانی کردآبادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خرید گوشت قرمز از واحدهای صنفی اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان در بازه زمانی دهه اول ماه محرم امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از ۸۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

وی افزود: علت اصلی این کاهش تقاضای عمومی برای خرید گوشت قرمز در سطح اصفهان، کاهش تعداد مراسم هیئات مذهبی و ممنوعیت پخش نذری در دهه اول محرم بود. البته تعدادی از هیئت‌های مذهبی نیز اقدام به خرید و کشتار دام و توزیع آن همراه با دیگر اقلام به صورت خام در میان عزاداران کردند.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با اشاره به حجم قابل توجه تقاضا  برای خرید گوشت قرمز در دهه اول ماه محرم سال گذشته، تصریح کرد: به رغم فعالیت گسترده طباخی‌ها در محرم سال گذشته، امسال بیش از ۹۵ درصد آنها در بازه زمانی دهه اول محرم تعطیل بودند و فعالیتی نداشتند.

آقاجانی کردآبادی اضافه کرد: سال گذشته اغلب طباخی‌ها برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز خود از واحدهای صنفی اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز در اصفهان خرید می‌کردند اما امسال کاهش محسوس فعالیت آنها موجب پایین آمدن تقاضا برای خرید گوشت قرمز در واحدهای صنفی شد.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز دام سنگین و دام سبک نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده و در حقیقت بیش از سه ماه است که قیمت گوشت قرمز در بازار تغییر چشمگیری نداشته و ثابت مانده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان خاطرنشان کرد: عرضه گوشت قرمز در واحدهای صنفی فعال بازار نسبت به اسفندماه ۹۸ و فروردین‌ماه ۹۹ که نقطه آغاز شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور بود، بهتر شده و به همین نسبت تقاضای مردم برای خرید گوشت قرمز نیز افزایش نامحسوسی داشته است.

کد خبر 443706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.