‌تولید مرغ با خنک‌تر شدن هوا، بهبود می‌یابد

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی استان اصفهان گفت: به محض خنک‌تر شدن هوا و عبور از بازه زمانی فصل تابستان، تولید بهینه مرغداری‌های اصفهان بهبود می‌یابد و تلفات مرغ در آن‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

حمیدرضا شیخان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه میانگین مصرف مرغ در استان اصفهان، روزانه ۵۰۰ تن است، اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۰ روز گذشته، حجم مصرف مرغ در استان، بر اساس میانگین استاندارد بوده اما قبل از این ۲۰ روز، کشتار در راستای تولید کمتر و عرضه بیشتر کاهش یافته بود.

وی افزود: تجربیات نشان می‌دهد که به محض خنک‌تر شدن هوا و عبور از بازه زمانی فصل تابستان، تولید بهینه مرغداری‌های اصفهان بهبود می‌یابد و تلفات مرغ در آن‌ها به شدت کاهش خواهد یافت. مشکل خاصی هم برای خرید مرغ از مرغداران اصفهانی وجود ندارد و وضعیت نظام عرضه و تقاضا در این بخش مناسب است.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه تولید مرغ در مرغداری‌های اصفهان در وضعیت مناسبی قرار دارد و خرید آن تضمینی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرغ یکی از اقلام اساسی و استراتژیک سبد کالای خانوارهاست، دولت همیشه بر کشتار مداوم مرغ در کشتارگاه‌ها و تأمین نیاز بازار تاکید داشته است.

شیخان اضافه کرد: مرغ نسبت به دیگر اقلام پروتئینی موجود در بازار کمترین قیمت را دارد و به همین جهت دولت در بازه زمانی شیوع گسترده ویروس کرونا از استمرار فعالیت کشتارگاه‌های صنعتی در استان اصفهان حمایت کرده است.

وی ادامه داد: البته در صورتی که مرغ مورد نیاز بازار به صورت کامل تأمین نشود، ظرفیت کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی استان اصفهان به کمتر از یک سوم ظرفیت طبیعی نیز می‌رسد و این کاهش ظرفیت، مضرات اقتصادی متعددی را برای کشتارگاه‌های صنعتی در پی خواهد داشت.

کد خبر 443704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.