‌اغلب خانواده‌های کم‌درآمد از گوشت درجه ۲ و ۳ استفاده می‌کنند

نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: اغلب خانواده‌های کم‌درآمد و قشر ضعیف جامعه نسبت به خرید و استفاده از گوشت درجه دو و درجه سه اقدام می‌کنند.

عبدالرضا آقاجانی کردآبادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش تبعات بحران اقتصادی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور بر واحدهای صنفی اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان، اظهار کرد: اغلب مردم در هنگام خرید گوشت قرمز و دیگر اقلام پروتئینی از واحدهای صنفی، توانایی مالی خود را با کیفیت جنس مورد نیازشان تطبیق داده و سپس خرید می‌کنند.

وی افزود: همین امر باعث شده تقاضای عمومی برای خرید گوشت درجه دوم و درجه سوم در بازار فروشندگان گوشت قرمز اصفهان افزایش پیدا کند و از این رو شاهد عرضه برخی از اقلام پروتئینی بی کیفیت و غیربهداشتی در بازار هستیم که خوشبختانه اداره دامپزشکی و بهداشت برخورد مناسبی با این دسته از عرضه کنندگان گوشت قرمز داشته‌اند.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان تصریح کرد: در برخی از مغازه‌ها، تابلوی هر کیلوگرم گوشت گوساله، ۶۰ هزار تومان به چشم می‌خورد، در حالی که با توجه به قیمت عرضه هر کیلوگرم از گوشت گوساله به قصاب‌ها، قیمت این قلم پروتئینی از سبد خانوار در بازار نمی‌تواند به کمتر از ۸۵ هزار تومان برسد.

آقاجانی کردآبادی اضافه کرد: در برخی از واحدهای صنفی نیز نرخ هر کیلوگرم از گوشت درجه یک بره، ۸۹ هزار تومان قیمت گذاری شده در حالی که نه گوشت هر کیلوگرم ۸۹ هزارتومانی بره و نه گوشت هر کیلوگرم ۶۰ هزارتومانی گوساله درجه یک نیست و برای فروش با این قیمت از گوشت‌های درجه دوم و سوم استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در حقیقت واحدهای صنفی مذکور، ارزان‌فروشی نکرده‌اند زیرا قیمت گوشت درجه دو دام سنگین و دام سبک در همین بازه ارزشی قرار دارد و اغلب خانواده‌های کم‌درآمد و قشر ضعیف جامعه نسبت به خرید و استفاده از گوشت درجه دو و درجه سه اقدام می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب ثبات نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز در روند فعالیت واحدهای صنفی شده، کاهش قدرت خرید مردم بوده است، خاطرنشان کرد: بی‌شک اگر قدرت خرید مردم برای تأمین اقلام پروتئینی سبد خانوارشان کاهش نمی‌یافت، قیمت گوشت نیز افزایش را تجربه می‌کرد و در این وضعیت ثبات قرار نمی‌گرفت.

آقاجانی کردآبادی افزود: خرید اقلامی همچون استخوان و دنبه دام سبک و سنگین در بازار نسبت به ماه‌های گذشته تغییر چندانی نداشته و تقاضا برای خرید آن در بازار همچون گذشته است.

کد خبر 443702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.