کرونا و بیماری انسداد ریوی مزمن چه ارتباطی با هم دارند؟

افراد مبتلا به بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) در صورت ابتلا به بیماری کرونا، علائم شدید آن‌ را تجربه خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً ۸۰ درصد افراد مبتلا به بیماری کرونا بدون دریافت هیچ درمان خاصی بهبود پیدا می‌کنند، اما در صورتی که فرد به COPD مبتلا باشد، نوع شدید بیماری را تجربه خواهد کرد. بیماری شدید کرونا می‌تواند منجر به بروز سندروم دیسترس حاد تنفسی (ARDS)، مشکلات قلبی و اختلال در سیستم گردش خون شود. سندروم دیسترس حاد تنفسی (ARDS) زمانی رخ می‌دهد که مایعات در کیسه‌های هوایی کوچک در ریه‌ها جمع می‌شود و تنفس را با مشکل روبرو می‌کند، به طوری که فرد نمی‌تواند اکسیژن کافی دریافت کند.

پزشکان هنوز به طور دقیق نمی‌دانند که بیماری COPD تا چه میزان می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات جدی مربوط به بیماری کرونا را افزایش دهد، اما از این موضوع مطمئن هستند که این افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا هستند. موارد دیگر که می‌تواند خطر ابتلا به نوع شدید بیماری را افزایش دهد، شامل سن بالای ۶۰ سال، فشار خون بالا، دیابت، ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، سیستم ایمنی ضعیف و سیگار کشیدن می‌شود.

لازم است افراد مبتلا به COPD در مورد علائم بیماری کرونا اطلاعات کافی داشته باشند تا در صورت نیاز، به پزشک مراجعه کنند. سه علامت اصلی بیماری کرونا شامل تب، سرفه و تنگی نفس می‌شود، البته افراد مبتلا به COPD معمولاً سرفه و تنگی نفس را دارند. از آنجایی که تب جزو علائم بیماری COPD نیست، افراد باید در صورت تجربه تب بالا همراه با دیگر علائم بیماری کرونا، با پزشک خود تماس بگیرند.

در دوران همه گیری بیماری کرونا لازم است افراد مبتلا به COPD تا حد امکان در منزل بمانند. این افراد باید به طور مرتب دستان خود را بشویند، فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنند، از رژیم غذایی سالم پیروی کنند، به مقدار کافی استراحت و ورزش کنند. افراد مبتلا به COPD باید درمان خود را ادامه دهند تا بتوانند بیماری را کنترل کنند. علاوه بر این لازم است این افراد دستگاه اکسیژن سنج و دماسنج داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

کد خبر 443689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.