هواوی میت بوک D15، لپتاپ ۱۵ اینچی میان رده + بررسی جزئیات

لپ تاپ میت بوک D15 محصول شرکت هواویی با پردازنده نسل دهم و طراحی مدرن است که از کارت گرافیک مجزای ساخت انویدیا بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لپ تاپ میت بوک D15 کمتر از ۱۷ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن تقریباً ۱.۶ کیلوگرم است. این لپ تاپ بسیار سبک و باریک بوده، بنابراین می‌توان آن را به راحتی جا به جا کرد. بدنه دستگاه از یک تکه آلومینیوم تولید و در رنگ‌های نقره‌ای و نوک مدادی وارد بازار شده است. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی این لپ تاپ دارای یک پوشش مات بوده و رزولوشن آن نیز ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل است. محصول جدید هواوی به قابلیت Eye Comfort مجهز است؛ بنابراین می‌تواند با فیلتر نور آبی، مانع خسته شدن چشمان کاربران شود.

صفحه کلید و تاچ‌پد

صفحه کلید هواوی میت بوک D15 از نوع جزیره‌ای است؛ به این معنا که کلیدها به صورت جدا جدا روی شاسی قرار دارند. بیشتر کلیدها بزرگ و کاملاً استاندارد هستند. هواوی در محصول جدید خود دو کلید Home و end را حذف کرده است. در قسمت پایین کلید space، تاچ پد عریض و بزرگی به چشم می‌خورد که ابعاد آن نسبت به نمونه به کار رفته در لپ تاپ‌های دیگر بزرگ‌تر است. سطح تاچ پد در مقایسه با بدنه صیقلی‌تر است؛ بنابراین انگشان دست به راحتی روی آن حرکت می‌کنند. کلید چپ و راست نیز به صورت یکپارچه در بدنه تاچ‌پد قرار گرفته و بدون خطا عمل می‌کنند.

درگاه‌ها و ارتباطات

در سمت چپ لپ تاپ میت بوک D15 یک درگاه USB نوع C در کنار خروجی تصویر HDMI و یک درگاه USB 3.0 قرار دارد. این دستگاه با استفاده از درگاه نوع C شارژ می‌شود؛ بنابراین باید انتخاب کنید که از این درگاه برای اتصال به دستگاه‌های دیگر یا شارژ کردن لپ تاپ استفاده کنید. در سمت دیگر، دو درگاه USB 2.0 و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا وجود دارد. خاص‌ترین قابلیت ارتباطی میت بوک D15، اضافه کردن NFC به بدنه دستگاه است.

هواوی برای محصول جدید خود حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در نظر گرفته که در کلید پاور تعبیه شده است و مانند حسگر موجود روی گوشی‌های هواوی، بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند.

عملکرد و کارآیی

لپ تاپ هواوی میت بوک D15 در دو نسخه پایه با پردازنده اینتل یا AMD تولید می‌شود. نسخه اینتل تنها با پردازنده نسل دهمی کامت‌لیک Core i5-10210U عرضه می‌شود، اما نسخه AMD از یکی از دو پردازنده Ryzen 5 3500U یا Ryzen 7 3700U بهره می‌برد. هواوی، میت بوک D15 را به پردازنده گرافیکی مجزای MX250 انویدیا مجهز کرده است. این محصول به لطف سیستم خنک کننده توانمند خود، عملکرد فوق العاده‌ای از نظر پایداری عملکرد دارد.

باتری

عملکرد فوق العاده میت بوک D15 و گرافیک ۲۵ واتی MX250 به منبع انرژی حجیمی نیاز خواهد داشت، اما شرکت هواوی برای تأمین انرژی مورد نیاز این محصول از باتری نسبتاً کوچک ۴۲ وات ساعتی ساخت شرکت Sunwoda-H استفاده کرده است؛ بنابراین این باتری با چنین ظرفیتی نمی‌تواند شارژدهی شگفت انگیزی را داشته باشد. به نظر می‌رسد که این لپ تاپ در کاربری‌های روزمره نمی‌تواند بیش از چهار ساعت شارژدهی داشته باشد. هواوی به همراه این محصول، شارژر نوع C با توان ۶۵ وات را نیز ارائه می‌دهد. این شارژر در عرض ۳۰ دقیقه می‌تواند بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را پر کند.

مشخصات فنی میت‌بوک D15 هواوی

پردازنده

اینتل Core i5-10210U

فرکانس کاری پردازنده

1.60GHz تا 4.20GHz

پردازنده‌ی گرافیک

انویدیا GeForce MX250

حافظه‌ی اختصاصی GPU

۲ گیگابایت

حافظه‌ی رم

۸ گیگابایت DDR4

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱۲۵۶ گیگابایت حافظه‌های هیبریدی (یک ترابایت HDD به همراه ۲۵۶ گیگابایت SSD)

اندازه صفحه‌نمایش

۱۵.۶ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ - FHD

نوع پنل

- پنل IPS - روشنایی ۲۵۰ نیت - کنتراست ۸۰۰:۱ - زاویه دید ۱۷۸ درجه

حجم باتری

باتری با ظرفیت ۴۲ وات‌ساعت

اتصالات

- شبکه بی‌سیم
- بلوتوث ۵
- درگاه USB تایپ سی
- یک درگاه USB 3.0
- دو درگاه USB 2.0
- خروجی HDMI

با اینکه لپ‌تاپ میت‌بوک D15 برای بازی کردن ساخته نشده، ولی تست آن با نرم‌افزار 3DMark خالی از لطف نیست و می‌توان کارایی نسبی پردازشگر گرافیکی مجتمع Radeon RX Vega 8 را در مقایسه با رقبایی مثل جی‌فورس MX150 یا MX250 سنجید. نتایج به دست آمده در تست‌های مختلف 3DMark را در ادامه می‌بینید.

میت‌بوک D15

طبق نتایج Night Raid و Sky Diver که تست‌های ساده‌ای محسوب می‌شوند، میت بوک D15 بازی‌های ساده را با سرعت بالای ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند اما احتمالاً باید رزولوشن بازی را روی 720p تنظیم کنید. اجرای بازی‌های سنگین با رزولوشن تمام اچ دی از عهده این دستگاه بر نمی‌آید چون ۱۰، ۱۲ فریم بر ثانیه تجربه خوشایندی در بازی‌های کامپیوتری نیست.‌


پردازشگر گرافیکی Radeon RX Vega 8 از نظر کارآیی اختلاف زیادی با جی‌فورس MX250 ندارد، در مقایسه با MX150 تقریباً ۳۰ درصد ضعیف‌تر است و به گرد پای کارت گرافیک نه چندان قدرتمند جی‌فورس GTX 1050Ti نمی‌رسد.

فن لپ‌تاپ هم به خوبی از پس دفع حرارت تولید شده بر می‌آید و حتی در زمان کارهای سنگین بدنه چندان گرم نمی‌شود. معمولاً گرم‌ترین قسمت بدنه در بالا و سمت چپ است و بخشی که زیر دست قرار دارد از نظر دما، راحت احساس می‌شود. به همین دلیل می‌توان حتی برای مدت طولانی هم بدون مشکل با لپ‌تاپ کار کرد. علاوه بر این صدای فن بسیار کم است و حتی حین فشار کاری سنگین هم به سختی شنیده می‌شود.

هواوی همچنین نرم‌افزار Huawei PC Manager را برای میت‌بوک D15 ارائه کرده که امکانات متنوعی از جمله تشخیص مشکلات احتمالی مرتبط با درایورها و آپدیت آنها را در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از قابلیت Huawei Share هم می‌توانید تصویر گوشی موبایل را روی لپ‌تاپ نمایش دهید؛ البته برای استفاده از این قابلیت باید گوشی هواوی یا آنر داشته باشید.

در کل باید گفت که میت‌بوک D15 از پس کارهای روزمره و معمول اداری یا خانگی بر می‌آید اما برای بازی کردن یا رندرگیری سه بعدی سنگین ساخته نشده است.

صدا در میت‌بوک D15

حداکثر ولوم میت‌بوک D15 جوابگوی محیط‌های شلوغ نیست ولی در محیط‌های داخلی حتی برای پخش موزیک و تماشای فیلم هم کفایت می‌کند. خوشبختانه حتی تا ولوم ۱۰۰ درصد هم اختلالی در پخش صدا به وجود نمی‌آید و به جز کمی اعوجاج در صدای بیس، شاهد افت محسوس کیفیت کلی بلندگوها نیستیم. میت‌بوک D15 دو اسپیکر ۲ واتی برای پخش صدا در اختیار دارد که زیر دستگاه قرار گرفته‌اند و وضوح و کیفیت آنها کاملاً قابل قبول است. صداهای پخش شده در این لپ‌تاپ بیشتر فرکانس‌های میانی را پوشش می‌دهند و حتی هنگام پخش موزیک، تا حدی صدای بیس را می‌شنوید اما در اکثر مواقع خبری از صداهای زیر نیست.

کد خبر 443688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.