وام ودیعه مسکن زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات به سه هزارنفر متقاضی پرداخت شده است، گفت: وام ودیعه مسکن زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون تومان با یک ضامن، پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی گفت: روند کند پرداخت وام ودیعه مسکن به دلیل نبود شیوه عملکرد مشخص توسط بانک‌ها بوده که اواخر در ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم گیری شد.

وی اضافه کرد: برای کمک به متقاضیان، هفته پیش به شکل رسمی مصوبه‌هایی را برای سهولت در روند پرداخت تسهیلات ایجاد شد و متقاضیانی که تمایل داشته باشند در مدت  سه سال  بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند، می‌توانند از این مصوبه استفاده کنند.

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مستاجران قادر به پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و این تسهیلات نیستند، مصوبه به گونه‌ای تنظیم شد تا متقاضیان کارمزد اقساط را پرداخت کنند و این موضوع در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و با دو مصوبه  تصویب شد.

به گفته اسلامی، شرایط به گونه‌ای شده که چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند، مشکلی برای دریافت وام ندارند و چنانچه کسی تمایل داشت، تسهیلات را تقسیط و سه ساله پرداخت کند به راحتی بتواند اینکار را انجام دهد.

 وی افزود: اکنون ۱۲ هزارو ۵۰۰ نام کاربری  و پسورد طراحی شده و همه بانک‌های عامل  به سامانه متصل شده‌اند و تاکنون سه هزار نفر تسهیلات دریافت کرده  و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: روان‌سازی و تسهیل گری برای دریافت تسهیلات انجام شده و مصوبه هم در این زمینه صادر شده که موثر است.

اسلامی گفت: ۸۹ درصد از اسباب کشی ها با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه اجاره متوقف شده و مصوبه نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره داشته است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

کد خبر 443671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • افتاب IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام لطف کنیدوبه بانک ها بگید ایراد نگیرن.ما کمیته هسنیم میگن نامه کتبی بیار نامه اوردیم میگن این فبول نیست.بک زن بی سرپرست ضامن ندلرد.چرا ایراد میگرن.اطفا رسیدگی کنید
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    من هر چی به سایت ها مراجعه میکنم مگن خبری نیست این چه وزه مملکته چرا. مردم را سر کار میزارن چرا رسیدگی نمیکنن