۱۱ سپتامبر، بازخوانی ماجرای برج های دوقلو + عکس

یازده سپتامبر ۲۰۰۱، حادثه تروریستی با رهبری القاعده در آمریکا رخ داد و نزدیک به ۳ هزار نفر بی گناه کشته شدند.

به گزارش ایمنا، حادثه ۱۱ سپتامبر که از سوی بسیاری افراد و مجامع مشکوک خوانده شده است، از سوی گروه افراطی القاعده و با حمایت‌های مالی عربستان سعودی رخ داده است و آمریکا سعی دارد بر روی نقش عربستان سرپوش بگذارد.

حادثه ۱۱ سپتامبر

رهبران القاعده، گروهی تروریستی که در زمان خروج شوروی از افغانستان در آنجا به رهبری اسامه بن لادن تشکیل شد، در سال ۱۹۹۸ فتوایی اعلام کردند که طبق آن وظیفه هر مسلمان کشتن هر آمریکایی در هر جایی از دنیا است. رهبران القاعده در آن زمان اسامه بن لادن، ایمن الظواهری، احمد رفیع طاها، میرحمزه و فضل الرحمن بودند.
صبح روز ۱۱ سپتامبر ۱۹ تن از افراد گروه تروریستی القاعده، چهار هواپیمای آمریکایی را دزدیدند. هواپیمای اول ساعت ۰۸:۴۵ صبح ۱۱ سپتامبر به ضلع شمالی ساختمان تجارت جهانی برخورد کرد و سپس در ساعت ۰۹:۰۳ هواپیمای دوم نیز به ضلع جنوبی این ساختمان اصابت کرد.
به محض برخورد هوا پیمای دوم، دولت آمریکا دستور تعطیلی فرودگاه‌های نیویورک و ممنوعیت تردد در تونل‌ها و پل‌های این شهر را صادر کرد.
جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا که در فلوریدا حضور داشت، رسماً در تلویزیون اعلام کرد به آمریکا حمله شده است و از آنجا به یکی از مراکز نظامی آمریکا پرواز کرد.
یکی دیگر از ۴ هواپیمای ربوده شده ساعت ۹:۴۳ به ساختمان پنتاگون در واشنگتن برخورد کرد. این حادثه باعث شد دستور تخلیه کاخ سفید صادر شود.
ساختمان جنوبی ساعت ۱۰:۰۵ صبح، حدود یک ساعت بعد از اصابت هواپیما، فروریخت. ساعت ۱۰:۱۰ ضلع ساختمان پنتاگون نیز فروریخت. همزمان با این حادثه، هواپیمای چهارم در ایالت پنسیلوانیا، سقوط کرد.

تخلیه ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک و ساختمان وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ایالات متحده و همچنین ساختمان بانک جهانی در واشینگتن دی سی از اقدامات بعدی دولت آمریکا بود.

ساختمان شمالی برج‌های دوقلو در ساعت ۱۰:۲۸ فرو ریخت. پس از آن تمام ساختمان‌های دولت فدرال در واشینگتن تخلیه و تعطیل شدند. اسرائیل نیز کلیه اماکن دیپلماتیک خود را در سراسر دنیا تعطیل کرد.

همه مراکز دولت ایالتی نیویورک تعطیل شدند و و رودی جولیانی، شهردار نیویورک، از شهروندان خواست که از خانه‌هایشان خارج نشوند. فرودگاه‌های بین‌المللی لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو کاملاً تخلیه و تعطیل شدند.

جورج بوش در ساعت ۱۳:۰۴ از پایگاه نیروی هوایی در بارکس دیل اعلام کرد که ارتش ایالات متحده در سراسر دنیا به حال آماده‌باش کامل درآمده است و تأکید کرد که عاملین این جنایات به شدت مجازات خواهند گردید.

پنتاگون در ساعت ۱۳:۴۴ اعلام کرد ۵ ناو جنگی و ۲ ناو هواپیمابر تأمین امنیت سواحل شرقی ایالات متحده را برعهده دارند. همچنین دستور ممنوعیت پروازهای تجاری در سراسر آمریکا تا روز چهارشنبه صادر شد.

شبکه خبری سی ان ان ساعت ۱۶:۰۰ خبر داد که مقامات آمریکایی به احتمال زیاد اسامه بن لادن را مقصر این حادثه تروریستی می‌دانند.
آتش سوزی در ساعت ۱۶:۱۰ به ساختمان شماره ۷ مرکز تجارت جهانی(world trade center) رسید. بازار بورس نیویورک-وال استریت- نیز تعطیل شد.
جورج بوش ساعت ۱۶:۳۰ از پایگاه نیروی هوایی آفوت در نبراسکا به سوی واشینگتن پرواز کرد.

ساختمان شماره ۷ چهل و هفت طبقه مرکز تجارت جهانی نیز در ساعت ۱۷:۲۰ فروریخت. جورج بوش ساعت ۱۸:۵۴ تحت تدابیر شدید امنیتی به همراه همسرش به کاخ سفید بازگشتند. برج دوقلو مرکز تجارت جهانی در عرض ۲ ساعت به طور کامل فروریخت.

طراح حادثه ۱۱ سپتامبر

خالد شیخ محمد از اعضای ارشد سازمان القاعده و یکی از طراحان اصلی حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر است. مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا وی را متهم اصلی حملات ۱۱ سپتامبر معرفی می‌کنند. خالد شیخ محمد که در پاکستان دستگیر و در آمریکا زندانی شده است قول داده است در صورتی که رفع اتهام شده و مورد عفو قرار گیرد، به خانواده‌های قربانیان در شکایت از عربستان سعودی به عنوان یکی از حامیان اصلی القاعده در این حادثه کمک کند.

آمار کشته شدگان حادثه ۱۱ سپتامبر

کشته شدگان حادثه ۱۱ سپتامبر جمعاً ۲.۹۹۳ نفر بودند. که ۲۶۵ نفر در هواپیماها بودند. از این تعداد ۱۹ نفر تروریست‌های القاعده بودند. ۲۶۰۲ نفر افرادی بودند که در ساختمان برج‌های دوقلو حضور داشتند. ۱۲۵ نفر نیز در برخورد هواپیمای سوم به پنتاگون کشته شدند. طبق گزارش‌های پس از حادثه نیز حداقل یک نفر در اثر خفگی ناشی گرد و خاک در محل حادثه جانش را از دست داده بود.

بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده

خسارتی که به پنتاگون وارد شده بود، ظرف مدت یک سال جبران شد و بعدها بنای «یادبود پنتاگون» در محل ساخته شد.

همچنین بازسازی مرکز تجارت جهانی نیز آغاز شد. در ۲۰۰۶، برج اداری جدیدی در محل به بهره‌برداری رسید. مرکز تجارت جهانی ۱ نیز اکنون احداث شده‌است که با ۵۴۱ متر ارتفاع، در سال ۲۰۱۱ به بهره‌برداری رسید. سه برج دیگر نیز بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در منطقه ساخته شد.

این ساختمان تازه تأسیس که" One World Trade Center" نام دارد، درست در مرکز قطعه زمینی که پیش‌تر برج‌های دوقلوی تجارت جهانی از آن سر بلند نموده بودند، بنا شده هست.

واکنش ایران به حادثه ۱۱ سپتامبر

ایران از نخستین کشورهایی بود که پس از این حادثه پیام همدردی با مردم آمریکا ارسال کرد و عده‌ای از مردم ایران نیز با حضور در محل سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در ایران است، با روشن کردن شمع با مردم آمریکا ابراز همدردی کردند.
محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران در روز یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در پیامی نوشت: "به نام ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی هواپیماربایی و حمله به مراکز عمومی در شهرهای آمریکا را که شمار زیادی از مردم بی‌دفاع را به کام مرگ کشید محکوم می‌کنم و تأسف عمیق و همدردی خود را با ملت آمریکا به‌ویژه آسیب‌دیدگان و خانواده قربانیان حادثه اعلام می‌دارم. تروریسم محکوم است و جامعه جهانی باید ریشه‌ها و ابعاد آن را بشناسد و برای خشکاندن آن گام‌های اساسی بردارد. اراده اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران قطعاً در این مسیر قرار دارد و برای تحقق این باور اسلامی و انسانی از هیچ اقدامی دریغ نخواهد داشت.
وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ با انتشار بیانیه‌ای در دهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر از همدردی مردم ایران در سال ۲۰۰۱ تشکر کرد.

حادثه ۱۱ سپتامبر و احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد، در زمان ریاست جمهوری خود با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد چندین بار عوامل حادثه یازدهم سپتامبر را به آمریکا منسوب کرد و خواستار تشکیل کمیته‌های حقیقت یاب شد. او همچنین گفت: " ۱۱ سپتامبر در اصل یک بازی طراحی شده برای تحت تأثیر قرار دادن عواطف جامعه بشری و پیدا کردن بهانه برای حمله به منطقه اسلامی و اشغال عراق و افغانستان بود و باعث شد یک میلیون انسان بی‌گناه کشته شوند. "


احمدی نژاد ۳ نظریه را اعلام کرد:
۱- یک گروه تروریستی بسیار قدرتمند و پیچیده که از همه لایه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا عبور کرده است. این نظر بیشتر از ناحیه دولتمردان آمریکا تبلیغ شد.
۲- توسط بخش‌هایی از دولت آمریکا و برای ایجاد تغییر در روند نزول اقتصادی آمریکا و سیطره او بر خاورمیانه و همچنین نجات رژیم صهیونیستی انجام شده است. اکثریت مردم آمریکا و ملت‌ها و سیاستمداران براین باورند.
۳- توسط یک گروه تروریستی انجام شده است، لیکن دولت وقت آمریکا از آن پشتیبانی و بهره‌برداری کرده است. ظاهراً این نظریه طرفداران کمتری دارد. مهم‌ترین اسناد اتهام، چند گذرنامه که از میان حجم عظیم خرابه‌ها پیدا شده بود و یک نوار ویدئویی از یک شخص بود که محل سکونت او نامعلوم است، ولی اعلام شد که قبلاً در تجارت نفت با برخی مقامات آمریکایی مشارکت داشته است.
القاعده در واکنش به سخنان محمود احمدی نژاد اعلام کرد " حملات یازدهم سپتامبر کار ما بود نه دولت آمریکا " و از او خواست که به آنچه تئوری‌های توطئه ۱۱ سپتامبر خوانده است، پایان دهد.


واقعیت یازده سپتامبر

علت سقوط برج‌های دوقلو بر اساس گزارش رسمی دولت آمریکا، مدل «سقوط هدایت‌شده به وسیله جاذبه» را ارائه می‌کند. طبق گفته آن‌ها " بعد از آتش‌سوزی در برج‌های دوقلو، بخش بالایی ساختمان در حکم یک پیستون عمل کرده، فروریخته و طبقه‌های زیرین را پودر کرده است. "
توجیه علت سقوط ساختمان شماره ۷ در مجاور برج‌های دوقلو نیز این است که آتش‌سوزی ناشی از ریزش لاشه‌های ساختمان‌های مجاور باعث سقوط این ساختمان شده است.
دانشمندان بسیاری با این گزارشات آمریکا اختلاف نظر دارند و آن را رد می‌کنند و می‌گویند ساختمان‌ها اسکلت فولادی داشته‌اند و آتش‌سوزی، آن هم تنها در چند طبقه ساختمان و در مدت زمان کوتاه نباید باعث فروپاشی کل بنا می‌شد.
در گزارش‌های رسمی دولت آمریکا نیز آمده است سوخت هواپیما باعث ذوب شدن سازه‌های فولادی ساختمان شده است.


دولت آمریکا معتقد است دمای ۸۰۰ درجه سلسیوس باعث شده چارچوب فولادی ساختمان ۹۰ درصد از استحکامش را از دست بدهد و سپس بر اثر وزن ساختمان سقوط کند در صورتی که دمای لازم برای ذوب فولاد ۱۵۰۰ درجه سلسیوس است. همچنین حجم آتش‌سوزی در هیچ‌کدام از سه ساختمان به اندازه‌ای نبوده که بتواند سازه‌های فولادی را آب کند.
علاوه بر این مخالفان گزارش دولت آمریکا معتقدند که برخورد هواپیما تنها به ۱۵ درصد از ستون‌های کناری دو برج فرضیه سقوط به دلیل از دست رفتن استحکام را رد می‌کند.
پروفسور جونز و همکارانش ضمن رد این فرضیه که حرارت ناشی از سوخت هواپیما و آتش‌سوزی توانسته باشد سازه‌های فولادی را ذوب کند به اینکه دولت آمریکا بقیه سازه‌های فولادی غیر از این ۲۳۶ قطعه را به دولت چین فروخته و آنها را ذوب کرده هم اشکال وارد و ادعا می‌کنند واشنگتن به‌عمد شواهدی را که می‌تواند پرده از انفجار در ساختمان‌ها بردارد از بین برده است.
گروهی از محققان حادثه ۱۱ سپتامبر فرضیه احتمال «انفجار مهندسی‌شده» را ارائه کرده‌اند و برای اثبات آن به شواهد متعددی از جمله از بین بردن شواهد صحنه انفجار توسط واشنگتن، سرعت بسیار بالای سقوط برج‌ها و وجود ماده‌ای به نام "نانوترمیت" در خرابه‌های برج‌های دوقلو که از لحاظ قدرت تخریبی به اندازه‌ای بالاست که هر گرم آن، از سایر مواد منفجره سنتی دیگر، انرژی بیشتری تولید می‌کند.

محکومیت ایران در حادثه ۱۱ سپتامبر

در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، یک قاضی آمریکایی در حالی که هیچ مدارک مستندی درباره ادعای دخالت ایران در ماجرای ۱۱ سپتامبر وجود نداشت، حکم کرد که ایران به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان ماجرای یازده سپتامبر ۲۰۰۱ و حمله به مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک و پنتاگون، بیش از ۶ میلیارد دلار پرداخت کند. این قاضی دولت ایران، سپاه پاسداران و بانک مرکزی را مسئول کشته شدن بیش از هزار نفر در حمله تروریستی یازده سپتامبر می‌دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این حکم بیان کرد: «صدور این احکام، در حالی که به اذعان همگان اساساً هیچ گونه شواهد و قرائنی در خصوص مشارکت کشورمان وجود ندارد و گزارش‌های رسمی آمریکایی‌ها اذعان دارند آمران و عاملان این فاجعه تروریستی از هم پیمانان منطقه‌ای آمریکا بوده‌اند، نه تنها نظام حقوق بین‌الملل، که مردم آمریکا به ویژه بازماندگان و قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر را به سخره گرفته است.»

بسیاری از اسناد نشان دهنده نقش مستقیم عربستان در حمایت مالی از تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر هستند که دولت آمریکا سعی در مخفی کردن و سرپوش گذاشتن روی آن‌ها دارد.

مرگ اسامه بن لادن رهبر ترور ۱۱ سپتامبر

به دستور باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده، در تاریخ ۱ می ۲۰۱۱ ساعت ۱۷ توسط نیروهای نظامی آمریکایی در ایبت‌آباد و در جریان تیراندازی در تاسیساتی در داخل خاک پاکستان کشته شد.

حادثه ۱۱ سپتامبر در دلار

در میان نظریات مختلف در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر، فعالان حوزه فراماسونری نیز نظراتی دارند. آنها اعتقاد دارند که حادثه ۱۱ سپتامبر از سال‌ها پیش از وقوع، برنامه‌ریزی شده است. می‌گویند که فاجعه برج‌های دوقلو و کشته شدن هزاران آدم در اصل نه به دست تروریست‌های بن‌لادن، بلکه به دست خود آمریکا و فراماسونرها و یهودی‌های جهان بوده است. برای اثبات این ادعا هم می‌گویند که کافی است یک اسکناس دلار را تا کنید تا تصویر برج‌های دوقلو پس از برخورد هواپیماهای بوئینگ را ببینید.

کد خبر 443639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.