پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به مطالب سخیف کمیته خودخوانده جامعه عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد به جای صدور بیانیه‌های بی محتوا و خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی، بر مقابله با منبع اصلی تهدید منطقه یعنی رژیم صهیونیستی متمرکز شوند.

به گزارش ایمنا، سعید خطیب زاده با ابراز تأسف در خصوص مطالب سخیف و تکراری بیانیه کمیته خودخوانده جامعه عرب، به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد به جای صدور بیانیه‌های بی محتوا و خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی، بر مقابله با منبع اصلی تهدید منطقه یعنی رژیم صهیونیستی متمرکز شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه بیانیه‌های ملال آور را حرکت در دور باطل ایران هراسی و مشروعیت بخشی به رژیم نامشروع صهیونیستی دانست و افزود: اتهام‌های بی اساس مطرح شده برآمده از دیدگاه کشورهایی است که خطای راهبردی برقراری روابط با رژیم‌صهیونیستی را مرتکب شده اند و اکنون دستپاچه می‌خواهند به خیال خام خود توجهات را از منبع تهدید منحرف نمایند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی بازکردن پای رژیم اشغالگر قدس به منطقه، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین، حمایت همه جانبه از تروریست‌ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه و ادامه جنگی ظالمانه علیه ملت مظلوم یمن از سوی ورشکستگان ائتلاف سعودی را از جمله اقدام‌های تهدید آفرین و تنش زا در منطقه دانست که این کشورها درگیر آن هستند.

خطیب زاده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نیز اظهار کرد: اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است و بدیهی است مداخله دیگران در این زمینه محکوم می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بومی خواندن توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر اینکه این قابلیت دفاعی هیچگاه تهدیدی برای کشورهای همجوار نبوده است به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا و دیگران تبدیل نکنند و بجای اعتماد بر قدرت ملی به خرید امنیت وارداتی روی نیاورند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: کشورهایی که چشم خود را بر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بسته اند و با عیان ساختن روابط خود با رژیم صهیونیستی به آرمان آزادی قدس شریف خیانت کرده اند حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سوال ببرند.

کد خبر 443603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.