شمار فوتی‌های کرونا در اصفهان بیش از میانگین کشور است/ مدارس از ۲۲ شهریور باز است

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: روند بستری مبتلایان، تعداد تست‌های مثبت و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ نسبت به جمعیت استان با توجه به گزارش نهادهای ذی ربط از متوسط کشوری بالاتر است و شرایط خوبی در استان حاکم نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی عصر امروز در نشست خبری آنلاین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت استان اصفهان به لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: از ۲۴ شهرستان استان ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز و نارنجی، ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت سفید نیست.

وی ادامه داد: روند بستری مبتلایان، تعداد تست‌های مثبت و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ نسبت به جمعیت استان با توجه به گزارش نهادهای ذی‌ربط از متوسط کشوری بالاتر است و شرایط خوبی در استان حاکم نیست و شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا باید با حساسیت ویژه‌ای رعایت و پیگیری شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در خصوص آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس گفت: مدارس اصفهان از روز شنبه -۲۲ شهریورماه- در تمام مقاطع تحصیلی باز است؛ حضور یا عدم حضور دانش آموزان به انتخاب والدین بستگی دارد و هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند دانش‌آموز را مجبور به حضور کند. خانواده‌ها می‌توانند این موارد را از طریق آموزش و پرورش پیگیری کنند.

فعالیت سرویس مدارس با سه دانش‌آموز

غلامی با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس گفت: مقرر شده کمبودهای مدارس در حوزه پروتکل‌های مقابله با کرونا با توجه به بودجه‌ای که وزارتخانه در اختیار ادارات کل قرار داده تا ۲۲ شهریور برطرف شود. البته خانواده‌ها باید مواد ضد عفونی کننده و ماسک در اختیار فرزندان خود برای حضور در مدارس قرار دهند تا بهداشت فردی رعایت شود.

وی تصریح کرد: سرویس‌های مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سه دانش‌آموز می‌توانند فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا همچنین در خصوص برگزاری مراسم سوگواری محرم در استان گفت: مراسم سوگواری محرم در شرایط مطلوبی برگزار شد در استان تنها ۱۷ مورد تخلف گزارش و با تذکر و اخطار رفع شد.

جزئیات برگزاری اربعین اعلام می‌شود

غلامی ادامه داد: برای برگزاری مراسم اربعین قرار شد برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و در جلسه آتی ستاد در خصوص آن تصمیم‌گیری و نحوه برگزاری این مراسم ابلاغ شود. البته تنها ستاد کشوری اربعین باید در این خصوص اظهار نظر کند و تصمیماتی که در ستاد استانی کرونا گرفته می‌شود تنها مربوط به استان اصفهان و با رعایت مسائل بهداشتی است.

وی همچنین با اشاره به نحوه فعالیت مشاغل پر خطر گفت: این مشاغل در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند و تاکید شده بیمه شوند تا در صورت بازگشت محدودیت‌ها در شرایط اضطرار بتوانند خسارت خود را جبران کنند.

سخنگوی استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به ناوگان حمل و نقل درون شهری اصفهان ادامه داد: بر اساس گزارش کمیته حمل و نقل اصفهان، سفرهای استانی ۱۳ درصد کاهش یافته است. البته این آمار در تاسوعا و عاشورای حسینی هفت درصد افزایش یافت با این حال ماندگاری مسافران در اصفهان کمتر شده و تأثیری بر شیوه ویروس کرونا نداشته است.

آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل درون شهری اصفهان

غلامی خاطر نشان کرد: ظرفیت اصلی متروی اصفهان ۱۲۰ هزار نفر است و در حال حاضر با ظرفیت ۴۰ هزار نفر فعال است. نگرانی‌های در خصوص افزایش شمار مسافران مترو با شروع مدارس وجود داشت که به نظر می‌رسد از ۲۲ شهریور شمار مسافران متروی اصفهان ۱۱ درصد افزایش پیدا کند که البته نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: ۸۰۰ دستگاه اتوبوس واحد در ناوگان حمل و نقل اصفهان با ظرفیت ۶۰۰ هزار جابجایی در روز فعال است که در شرایط کنونی روزانه ۲۲۰ هزار جابجایی انجام می‌شود و تنها نگرانی در ساعات پیک وجود دارد که مقرر شد شمار اتوبوس‌های فعال در این زمان‌ها افزایش پیدا کند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: محدودیت ۴۰ درصد روشنایی و وسایل بازی در پارک‌های اصفهان همچنان ادامه دارد. ناژوان، کوه صفه، چادگان، سمیرم و باغ بهادران همچنان با محدودیت تردد رو به رو هستند.

اجازه برگزاری محدود مراسم سوگواری در آرامستان ها

وی گفت: اجازه برگزاری مراسم محدود در فضای باز، با تعداد صندلی‌های مشخص در آرامستان باغ رضوان و با نظارت کامل داده شده است زیرا با ایجاد محدودیت در آرامستان ها برگزاری مراسم سوگواری در خانه‌ها انجام می‌شد و خطر مراسم خانگی به مراتب بیشتر از برگزاری مراسم در فضای باز آرامستان ها است.

وی همچنین در خصوص تکمیل آزاد راه شرق اصفهان گفت: این آزاد راه در یک ماه گذشته تکمیل شده و آماده بهره برداری است. حلقه اول و دوم آن به طول ۶۳ کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است و قرار بود ابتدای سال ۹۹ افتتاح شود که نصب تجهیزات ایمنی آن به طول انجامید. آزاد راه شرق اصفهان از جاده نطنز تا بزرگراه فرودگاه اصفهان آماده بهره برداری است که در آینده نزدیک به صورت ویدئو کنفرانس یا با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: این آزاد راه بخش مهمی از ترافیک محورهای کاشان- نطنز، قم- دلیجان و ساوه- اصفهان را که پیش از این وارد بزرگراه کلان‌شهر اصفهان می‌شد و ترافیک شهری، زمان سفر و میزان آلایندگی را افزایش می‌داد برطرف خواهد کرد.

تکمیل آزاد راه شرق اصفهان تا دو سال آینده

غلامی افزود: احداث حلقه سوم آزاد راه شرق به طول ۳۰ کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و قرار است تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد. حلقه چهارم این آزاد راه نیز از شهرستان مبارکه آغاز خواهد شد و سرمایه گذار آن انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: آزاد راه شرق اصفهان یک پروژه ملی و بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است و امیدواریم حلقه چهارم آن نیز تا دو سال آینده به بهره برداری برسد. ۲۵۰ کیلومتر از این آزاد راه در استان فارس واقع شده و پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است. ۲۲۰ کیلومتر آن نیز در استان اصفهان قرار دارد و امیدواریم تا دو سال آینده به طور کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 443590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.