کاهش ۴۰ درصدی درخواست بازنشستگی فرهنگیان نسبت به سال گذشته

معاون برنامه‌ریزی و توسعه از کاهش ۴۰ درصدی درخواست بازنشستگی فرهنگیان نسبت به سال گذشته خبر داد و این موضوع را برای آموزش‌وپرورش و دولت در رفع کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش مؤثر دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن با اشاره به تأمین اعتبار مالی ۵,۴۰۰ میلیارد تومان و پرداخت پاداش ۴۷ هزار فرهنگی بازنشسته سال ۹۸ اظهار کرد: با توجه به تغییراتی احکام حقوقی فرهنگیان شاغل رخ‌داده است باعث شده بسیاری از آن‌ها برای استفاده از مزایای استمرار افزایش حقوق سال ۹۸ و ۹۹ در تعیین میزان حقوق بازنشستگی، ترجیح دهند فعالیت خود را در آموزش‌وپرورش استمرار دهند و بازنشسته نشوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با تاکید بر اینکه در سال جدید به‌طور دقیق تاکنون ۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر از فرهنگیان برای بازنشستگی اقدام کرده‌اند، که این تعداد نسبت ۴۷ هزار بازنشستگان سال قبل کاهش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: همه‌ساله در دو مقطع زمانی اول مهرماه و پایان بهمن‌ماه برای افراد ذیصلاح، حکم بازنشستگی زده می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری در تعداد بازنشسته‌ها داریم و درخواست همکاران فرهنگی برای بازنشستگی خیلی کمتر از سال گذشته است.

الهیار ترکمن ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با افراد باتجربه فرهنگی در ادامه فعالیت آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: وجود افراد باسابقه در آموزش‌وپرورش به افزایش کیفیت کار مدارس کمک می‌کند و تجارب ارزنده این افراد به انتقال بهتر آموزش‌ها به دانش آموزان مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دولت توانستیم ضرایب افزایش حقوق را برای همکارانی که سابقه بین ۳۰ تا ۳۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، لحاظ کنیم. همچنین در حکم بازنشستگی افرادی که سنوات کاری آن‌ها از ۳۰ سال بیشتر می‌شود، بند کسورات بازنشستگی حذف خواهد شد و همکاران فرهنگی که بین ۳۰ تا ۳۵ سال به فعالیت خود با سازمان ادامه می‌دهند از مزایای بیشتر و بهتری بهره خواهند برد.

کد خبر 443556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.