خانه آیت‌الله طالقانی "قلبِ قلب تهران" است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی درباره منطقه ۱۲ صحبت از "قلب تهران" می‌شود باید گفت خانه این بزرگ مرد در این مطقه، "قلبِ قلب تهران" است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در آئین بزرگداشت آیت‌الله طالقانی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد ارتحال آن مرحوم، اظهار کرد: طالقانی متعلق به یک خانواده نبوده و نیست بلکه به همه مردم و شهرها و روستاهای ایران تعلق دارد زیرا هرکجا بحث از آزادی و آزادگی می‌شود نام طالقانی و یاد وی همیشه می‌درخشد.

وی با اشاره به سلسه نشست‌های رویدادهای تاریخی تهران افزود: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران با اجرای این نشست‌ها تصمیم دارد تا نسل پیشین تاریخی ایران و تهران و رویدادهای تاریخی بزرگ را به نسل جوان و نسل‌های آینده شناسانده و آن‌ها را از این میراث باارزش مطلع کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نشست‌های برگزار شده ٣٠ تیر، شهدای ١٤ مرداد، مشروطه و بزرگداشت آیت الله فیروزآبادی از جمله این نشست‌هاست، تصریح کرد: امروز با بزرگداشت ابوذر زمان، آیت الله طالقانی توانستیم یاد ایشان را زنده نگه داریم؛ کمیسیون فرهنگی شورای شهر از برگزاری این برنامه‌ها خرسند است زیرا توانسته بزرگمردان کشور را به نسل جوان بشناساند.

وی از احیای دوباره خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد، از مفاخر ادبی کشور در آینده‌ای نزدیک و در نتیجه این نشست‌ها خبر داد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: آیت الله طالقانی از خصوصیاتی که خداوند در اسلام و قرآن وجه تمایز افراد قرار داده، برخوردار بوده است به خصوص سابقه جهادی وی در دهه‌های ۱۰ و ۲۰ و مقارن با زمان رضاشاه که در دهه‌های ٤٠ و ٥٠ برجسته‌تر و متمایزتر شد.

وی افزود: طالقانی با تکیه بر ایمان و دانش و تقوا و جهاد خود همیشه در تمام صحنه‌های جهادی و انقلابی جلودار و پیشتاز بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان امام راحل (ره) که طالقانی را ابوذر زمان خطاب کرده بودند، تصریح کرد: وی از بعدی دارای تقوای ستیز و از بعدی دیگر دارای تقوای پرهیز بود و از هرجهت الگوی تمام عیار برای جامعه‌ای است که اینگونه آشفته و خسته است؛ سخنان و تفکراتش همچنان انرژی می‌آفریند و روحیه جهادی و تقوایی را در نسل امروز تقویت می‌کند به بیان دیگر سخنان طالقانی و راه وی دریچه‌ایست رو به بهشت.

حق‌شناس ادامه داد: وقتی درباره منطقه ۱۲ صحبت از "قلب تهران" می‌شود باید گفت خانه این بزرگ مرد در این مطقه، "قلبِ قلب تهران" است.

کد خبر 443539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.