۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲
در گذر زمان

نمایشگاه زمان شامل آثاری از رژین شفیعی چند روزی است که به صورت مجازی در گالری اکنون برپا شده و نمایش آن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گذشت موج اول و دوم شیوع ویروس کرونا و مشخص شدن اینکه این ویروس رفتنی نیست، فعالیت‌های هنری نیز در بستر آنلاین شکل گرفتند. حتی گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری هم تصمیم گرفتند که آثار خود را در بسترهایی نظیر اینستاگرام به نمایش بگذارند و به نوعی چراغ هنر را روشن نگه دارند. البته برپایی نمایشگاه‌های مجازی حُسن‌هایی داشت و بدین وسیله هنرمندان ساکن در خارج از کشور توانستند آثار خود را در معرض دید هنردوستان ساکن در ایران قرار دهند.

یکی از این نمایشگاه‌های مجازی، نمایشگاه "زمان" است که شامل آثاری از رژین شفیعی می‌شود. این هنرمند فارغ‌التحصیل اینترمدیا و هنر سایبری از دانشگاه کنکوردیا مونترال است و در ویدئوهای او، هنر ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی به صورت مستند و سمبولیک است.

او در خصوص نمایشگاه "زمان" به خبرنگار ایمنا گفت: مفهوم زمان و مکان بعد از مهاجرت برای من خیلی جدی شد. مهاجرت و زندگی کردن در کشوری جدید علی‌رغم ماجراجویی‌های تازه و هیجان‌انگیز اصلاً برای من با سن کمی که داشتم آسان نبود. هنر یک روش یا زبان بین‌المللی است که هرکسی با هر زبان و نژادی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. کارهای من شروعی برای ابراز دغدغه‌های شخصی و برقراری ارتباط با آدم‌ها شد.

وی افزود: در سفرهای آخرم به ایران، متوجه شدم که ذهنم در آخرین روزهای زندگی‌ام در ایران ایستاده و هربار سفر می‌کنم، توقع همان احساسات و تجارب را دارم؛ در حالی که زمان همان‌قدر که من رو تغییر داده بود، دوستان و مکان‌های مورد علاقه من را هم تغییر داده بود. به همین علت در کارهایم کمی عمیق‌تر به این موضوع پرداختم و نتیجه بارز آن در کار "در انتظار زمان" دیده می‌شود.

این هنرمند ادامه داد: در عصر تکنولوژی و فضایی که شیوع ویروس کرونا در همه‌ جای جهان به وجود آورده، نمایشگاه‌های آنلاین شیوه نوینی برای ارائه کارهای هنری هستند. از آنجایی که به جز شرکت در فستیوال دسترسی محدود، تجربه دیگری در مورد نمایش کارهایم در ایران نداشتم، تصمیم گرفتم این نمایشگاه را در گالری اکنون به نمایش بگذارم. بسیار خرسندم که در اصفهان چنین فضاهایی به وجود آمده و از نمایش کارهای هنری استقبال می‌شود، چراکه متأسفانه زمانی که من آنجا زندگی می‌کردم فضا کاملاً برعکس بود.

شفیعی خاطر نشان کرد: زمان به مفهوم مشترک بین کارهای ارائه شده برمی‌گردد. کمی پررنگ یا کم‌رنگ، اما در این بین همه کارهای من مشترک و این اسم، انتخاب خوب، کوتاه و عمیقی بود برای این نمایشگاه که در صفحه اینستاگرام گالری اکنون به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 443535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.