۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
رفع مشکلات تردد در جزیره خارک

شهردار جزیره خارگ گفت: معضل تردد جزیره خارگ یکی از مشکلات دیرینه مردم این جزیره است که باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.

به گزارش ایمنا، عبدالحمید صفایی با تاکید بر لزوم همگرایی و هم افزایی برای رفع مشکلات تردد جزیره خارگ اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ بنا بر رسالت خود و با توجه به دغدغه و مطالبات بحق و دیرینه مردم در رفع مشکل تردد، همواره در این راستا پیشگام و ثابت قدم بوده است.

وی افزود: در این دوره با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری تمهیداتی تسریع رفع آن را به طور جد دنبال کرده است، با این وجود تحقق شایسته این امر و رفع معضل تردد جزیره خارگ به صورت ریشه‌ای، ورود و مساعدت مسئولین مربوطه به ویژه وزارت راه و مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی را می‌طلبد که امیدواریم این مهم انجام شود.

شهردار خارگ تصریح کرد: هم اکنون هر دو ناوگان حمل و نقل دریایی مسافربری و باربری جزیره خارگ با مصائب و مشکلات فراوانی از حیث کمیت و کیفیت خدمات دست و پنجه نرم می‌کنند و ضرورت دارد تا با جدیت و همتی دوچندان نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود.

صفایی گفت: اعطای تسهیلات و توانمندسازی بخش خصوصی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی جزیره خارگ که هم اکنون نیازی ضروری به شمار می‌رود را تسهیل کنند که امید داریم با نگاه خاص و ویژه مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی این مهم صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اعطای یارانه پایدار به ناوگان حمل و نقل دریایی تصریح کرد: همانطور که در سایر شهرها ناوگان حمل و نقل زمینی از یارانه دولتی بهره مند می‌شوند، توانمند سازی ناوگان حمل و نقل دریایی خارگ با تخصیص یارانه نیز نیازمند توجه جدی است.

شهردار خارگ تصریح کرد: افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل وجوه اداره شده به بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند فرآیند توانمندسازی ناوگان را تسهیل و تسریع سازد.

منبع: مهر

کد خبر 443488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.