ساماندهی صنایع نیمه‌مزاحم شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: حدود ۴۰ درصد از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری مرکز چهارمحال و بختیاری در تردد معابر و مبلمان شهری با صنایع نیمه مزاحم درگیر هستند، بنابراین باید این صنایع از مناطق مسکونی خارج شوند.

به گزارش ایمنا، بهادر عبدالغنی اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از صنایع شامل کارگاه‌های مکانیکی، کابینت‌سازی، جوشکاری، تعویض روغن خودرو، نقاشی، نجاری و باطری سازی جزو صنایع نیمه مزاحم و در بخشی از جنوب شهر پراکنده هستند که علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، زیست‌محیطی و سد معبر، برای عبور عابران پیاده نیز خطرآفرین هستند.

وی کارگاه‌های صنایع کوچک نیمه مزاحم در مرکز استان که با اولویت باید از مناطق مسکونی خارج شوند را بیش از ۵۰۰ واحد برآورد و تصریح کرد: مجتمع فناوران۱ جنوب شهرکرد جوابگوی متقاضیان نیست که باید مجتمع فناوران۲ تکمیل و واگذاری شود.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مسئولان شهرستان شهرکرد، اقدام در راستای تسهیل و تسریع صدور مجوز تغییر کاربری زمین‌های این طرح از سوی متولیان شهری در حال انجام است.

عبدالغنی افزود: برای این اقدام، کمیته‌ای کارشناسی از نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، شهرداری شهرکرد و اداره کل حفاظت محیط زیست و با مسؤولیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تشکیل و انجام فرایند آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مجتمع فناوران ۲ شهرکرد با هدف ساماندهی مشاغل مزاحم و نیمه‌مزاحم اجرا و راه‌اندازی می‌شود که تنها گزینه خروج و ساماندهی کارگاه‌های صنعتی نیمه مزاحم مرکز استان تسریع در تغییر کاربری و آماده‌سازی زیرساخت‌های این مجتمع صنعتی است.

شهردار شهرکرد از کُندی انجام فرایند تغییر کاربری در مجتمع فناوران۲ شهرکرد از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی ابراز تأسف کرد و افزود: مجوز تغییر کاربری برای ۶۰۰ واحد صنعتی در ۲۰ هکتار از ۴۹ هکتار اراضی این مجتمع صادر شده است و مابقی متقاضیان در انتظار انجام تغییر کاربری و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تحویل واحد خود هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 443483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.