انعقاد تفاهم‎ نامه سازمان فاوا مشهد و اداره پست برای یکپارچه‌ سازی داده‌ های شهری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از انعقاد تفاهم‌ نامه ای میان این سازمان و اداره کل پست خراسان رضوی با هدف تبادل و یکپارچه‌ سازی داده‌ های شهری میان این دو مجموعه خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان اظهار کرد: این موافقت نامه در راستای تحقق بند ۶۷ برنامه پنج ساله ششم توسعه در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی میان طرفین به امضا رسید.

وی افزود: در نتیجه این همکاری، داده‌های شهری مربوط به نشانی استاندارد، کد پستی و تلفن ثابت توسط پست در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. همچنین لایه‌های نقشه، اطلاعات پروانه ساخت و پایان‌کار، نامگذاری و تغییرات اسامی معابر و پلاک‌های ساختمان‌ها توسط شهرداری به پست ارائه می‌شود؛ هم اکنون نیز شهروندان می‌توانند کد پستی محل سکونت خود را به سادگی و به صورت رایگان با مراجعه به پایگاه اینترنتی sdi.mashhad.ir دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به نتایج مثبت اشتراک گذاری داده‌های شهری میان سازمان‌های مربوطه، تصریح کرد: با این اقدام، مسئله مربوط به تعریف یک آدرس مشخص که مورد نیاز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای مراجعه به یک مکان جغرافیایی است، مرتفع می‌شود.

رجائیان تصریح کرد: از این پس دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از یک آدرس مشترک برای ارجاع به یک مکان جغرافیایی استفاده کنند. لازمه کاربرد چنین آدرس مشترکی، دسترسی به یک نقشه یکپارچه و به‌روز است؛ از این رو آخرین نقشه شهر مشهد در اختیار اداره پست قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اقدام دیگر در این راستا این است که پس از اخذ پروانه ساختمانی برای یک ملک، اطلاعات مربوط به آن تحت یک سرویس الکترونیکی برای پست ارسال شده و پس از ثبت کد پستی برای ملک، اطلاعات مربوطه به شهرداری ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در خصوص نحوه اجرای تفاهم شکل گرفته میان این سازمان و اداره پست خراسان رضوی، گفت: مدت اجرای این موافقت نامه دو سال است که در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود و در طول این مدت، اطلاعات مورد نظر برای اشتراک‌گذاری، به کمک یک سامانه الکترونیکی و از طریق اینترنت تبادل خواهد شد.

رجائیان ادامه داد: یکپارچه سازی و انسجام مربوط به داده‌های شهر و شهروندان و هماهنگی میان سازمان‌های اجرایی مختلف، از ملزومات هوشمند سازی و تسهیل و تسریع ارائه خدمات به شهروندان به شمار می‌رود که مدیریت شهری مشهد در سال‌های اخیر اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته است.

کد خبر 443475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.