برخورد و جمع‌آوری زباله‌گردها در شهر شدت می‌گیرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: دستور ویژه از مقام دادستانی اصفهان برای برخورد و جمع‌آوری زباله‌گردها توسط ضابطان این سازمان دریافت شده است.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل‌های خاصی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده تا شرایط به وجود آمده به خوبی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم و حساس حوزه پسماند، جمع‌آوری زباله و برخورد با افرادی است که در این راستا مداخله غیرقانونی می‌کنند، افزود: برخورد قانونی با خودروهای دوره‌گرد که مجوزی برای جمع آوری پسماندها در سطح شهر ندارند، یکی از دغدغه‌های سازمان برای حفظ سلامت شهروندان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا نظارت‌ها برای جلوگیری از فعالیت زباله‌گردها افزایش یافته و دستور ویژه از مقام دادستانی اصفهان برای برخورد و جمع‌آوری زباله‌گردها توسط ضابطان این سازمان دریافت شده است.

وی با ابراز نگرانی از سوء استفاده از کودکان برای زباله‌گردی، گفت: انتظار می‌رود شهروندان از تحویل زباله‌ها به این افراد خودداری کنند چرا که برخورد با این پدیده با مشارکت شهروندان بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود.

محمدی گفت: شهروندان در صورت مشاهده زباله‌گردها می‌توانند مراتب را از طریق شماره ۱۳۷ شهرداری اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت شهروندان دغدغه مهم مدیریت شهری اصفهان است، ادامه داد: برای جمع‌آوری زباله‌گردها دستگاه‌های دیگر مثل نیروی انتظامی و اداره اتباع بیگانه باید همکاری داشته باشند تا شاهد چرخه تکراری جمع‌آوری این افراد در شهر نباشیم.

کد خبر 443466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.