رژیم غذایی چه تاثیری بر افسردگی دارد؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم‌های غذایی ضعیف، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رژیم‌های غذایی در چند دهه گذشته به شدت تغییر کرده است و شامل مقدار زیادی غذاهای فرآوری شده، چربی‌های اشباع شده و قند تصفیه شده می‌شود. به نظر می‌رسد که پیروی کردن از رژیم‌های غذایی نامناسب در سنین پایین، می‌تواند به سلامت روان افراد آسیب بزند. مطالعاتی که به بررسی تاثیر تغییرات رژیم غذایی بر کاهش افسردگی پرداخته‌اند، دیگر تغییرات سبک زندگی مانند ورزش کردن و تغییر چرخه خواب را نیز در نظر گرفته‌اند. نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که تغییرات سبک زندگی می‌تواند علائم مربوط به افسردگی را کاهش دهد بنابراین ترکیب رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی بهبود یافته می‌تواند به عنوان یک استراتژی موثر در نظر گرفته شود.

میزان افسردگی طی ۱۰ سال گذشته در بین نوجوانان افزایش پیدا کرده است، نوجوانان و کودکان بیش از دیگران در معرض عادت‌هایی هستند که می‌تواند بر سلامت روان آسیب وارد کند بنابراین تغییر در سبک زندگی و مداخله رژیم غذایی در سنین پایین می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش دهد به عنوان مثال رژیم غذایی ناسالم شامل مقدار زیادی سدیم است، اما رژیم غذایی سالم سرشار از سبزیجات و غلات کامل شامل پتاسیم است. لازم است افرادی که در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند و از رژیم غذایی ضعیف پیروی می‌کنند در مورد این موضوعات اطلاعات کسب کنند.

با وجود این که ممکن است رابطه مستقیم یا غیر مستقیمی بین رژیم غذایی ضعیف و بروز افسردگی وجود داشته باشد، اما هنوز شواهد کافی در این زمینه وجود ندارد که نشان دهد رژیم غذایی ضعیف به تنهایی می‌تواند باعث بروز افسردگی شود. یکی از عیوب اصلی بسیاری از مطالعات انجام شده، نحوه ارزیابی افسردگی افراد است. تا کنون تنها یک مطالعه با استفاده از روش کنترل شده نشان داده است که تغییر در رژیم غذایی می‌تواند میزان افسردگی بالینی را کاهش دهد.

در این نوع مطالعات فقط می‌توان افرادی را مورد بررسی قرار داد که از رژیم غذایی معمولی خود پیروی می‌کنند.

کد خبر 443465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.