برگزاری نشست مجازی نقد کتاب روایت جنگ در دل جنگ

نشست مجازی نقد کتاب روایت جنگ در دل جنگ با نگاهی به مستندهای سیدمرتضی آوینی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی باغ کتاب تهران، این نشست جمعه ۲۱ شهریورماه از ساعت ۱۸ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این نشست مریم امینی همسر شهید آوینی و مدیر نشر واحه، محمدمهدی شاکری مترجم کتاب، محمدحسین مهدویان کارگردان و منتقد سینما و سیدعلی میرفتاح نویسنده و روزنامه‌نگار به نقد و بررسی کتاب یادشده می‌پردازند.

پخش زنده این برنامه از اینستاگرام باغ کتاب تهران به نشانی @baghe_ketab و همچنین اینستاگرام مؤسسه شهید سید مرتضی آوینی به نشانی @mortezaavini.ir  قابل مشاهده است.

کتاب روایت جنگ در جنگ، نوشته دکتر انیس دوویکتور استاد دانشگاه سوربن است که محمدمهدی شاکری مترجم و مریم امینی سرویراستار آن بوده‌اند و ترجمه و انتشار این کتاب در چارچوب همکاری بنیاد سینمایی فارابی، انتشارات واحه و انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران (ایفری) به انجام رسیده است.

در پیش‌درآمد این کتاب آمده است: در تاریخ سینما به ندرت پیش آمده است که جنگی که در بیرون سالن‌های سینما روی می‌دهد در قالب فیلم داستانی روی پرده سینما برود. بدین ترتیب این مطالعه بافت‌محور به آن چشم‌انداز سینمایی می‌پردازد که اثر مرتصی آوینی در آن جای خواهد گرفت. این کتاب می‌کوشد تا با پژوهش در محتوای این فیلم‌ها و با نظرداشت شرایط ساخت آن‌ها از زمان تصویربرداری تا تفسیر بافاصله از رویداد، نشان دهد چگونه این فیلم‌ها منبعی گران‌بها برای مشارکت در تاریخ‌نگاری این جنگ و تاریخ جهانی سینمای جنگ محسوب می‌شوند.

کد خبر 443459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.