پایان فعالیت مرکز سیار جوانان در پی کرونا

لیوبلیانا، پایتخت کشور اسلوونی میزبان یک مرکز جالب برای جوانان است که به طور سیار سازندگان خلاق خود را در سراسر شهر به ماجراجویی دعوت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از هنرمندان اهل لیوبلیانا اتوبوسی را به طور بسیار حرفه‌ای تغییر داده و به مرکزی برای فعالیت‌های مختلف جوانان تبدیل کرده‌اند. طراحی منحصر به فرد داخل این اتوبوس نه تنها روزانه به جذب بسیاری از جوانان سراسر شهر برای انجام فعالیت‌های مختلف منجر می‌شود، بلکه توانسته یک جایزه بین‌المللی را نیز از آن خود کند. هنرمندان برای ایجاد این مرکز خلاق، از یک اتوبوس بسیار قدیمی و کهنه بهره گرفتند، با این حال خودرویی ایجاد کردند، که با زیبایی بی‌نظیر خود، در حین حرکت در خیابان‌های شهر چشم تمام عابران را به خود خیره نگه می‌دارد.

هنرمندان اهل لیوبلیانا که گروهی ۱۴ نفری از جوانان داوطلب بودند، در سال گذشته با کمک پیشکسوتان در عرصه صنایع خلاق، دست به ایجاد این اتوبوس شگفت‌انگیز زدند. محبوبیت این مرکز بیشتر به خاطر وضعیت سیار آن است که جوانان را برای انجام فعالیت‌های مختلف گرد هم می‌آورد تا به کاوش در اطراف شهر بپردازند. قرار است سازندگان مرکز سیار جوانان، متخصصان با تجربه را به همراهی خود در سفرهای ماجراجویانه خود دعوت کنند تا با استفاده از مهارت‌های این افراد، به یادگیری در حین سفر بپردازند.

در این اتوبوس سیار مفهومی پایدار نهفته چرا که در ساخت آن از مواد بازیافتی بهره گرفته شده است و مردم با کمی تأمل می‌توانند به اهمیت ضایعات اطراف خود بیشتر پی برند. مرکز سیار جوانان همچنین از تجهیزات کاملی نظیر یک آشپزخانه، منبع برق و یک سیستم صوتی برخوردار است که برای ورکشاپ‌های موسیقی و کنسرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتوبوس برای اولین بار در ماه فوریه به حرکت در خیابان‌های شهر پرداخت، اما شیوع بیماری کووید -۱۹ و اعمال محدودیت‌های مربوط به فاصله اجتماعی منجر به توقف فعالیت سازندگان آن شد.

کد خبر 443451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.