شورای رقابت قیمت خودروها را با چه فرمولی محاسبه می‌کند؟

عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:بهترین راه حل برای صیانت از حقوق مردم، عرضه خودرو در بورس کالا است. می‌توان "مابه‌التفاوت قیمت کشف‌شده با قیمت مصوب" را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش تولید خودرو نمود تا منافع آن، نصیب عموم مردم شود.

به گزارش خبرنگارایمنا، محسن دهنوی در صفحه توییتر خود نوشت: کسی نمی‌داند «شورای رقابت» قیمت خودروها را با چه فرمولی محاسبه می‌کند. همین مسئله موجب نارضایتی مردم و حتی خودروسازان شده و زمینه سود ۴۵ هزارمیلیارد تومانی دلالان را فراهم کرده است. نحوه محاسبه قیمت خودرو را به صورت شفاف اعلام کنند تا مردم و خودروسازان تکلیف خودشان را بدانند.

عجیب است که کیفیت خودروهای تولیدی هیچ تاثیری در محاسبه میزان سود خودروسازان ندارد. باید در ازای بالا یا پایین بودن کیفیت خودروها و میزان مصرف سوخت، سود خودروسازان را هم تغییر داد تا تمایل بیشتری به افزایش کیفیت نشان بدهند و کم‌تر شاهد آمار اسفناک تلفات تصادفات جاده‌ای باشیم.

بهترین راه حل برای صیانت از حقوق مردم، عرضه خودرو در بورس کالا است. می‌توان "مابه‌التفاوت قیمت کشف‌شده با قیمت مصوب" را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش تولید خودرو نمود تا منافع آن، نصیب عموم مردم شود.

کد خبر 443440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.