وزارت ارشاد باید مدل مفهومی سینما در انقلاب اسلامی را تحلیل کند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مدل مفهومی سینما در انقلاب اسلامی را تحلیل کند تا راه و هدف سینما مشخص شود؛ پس از تعیین هدف باید برای ارتقای سینما کوشش کرده و در این راه از تجارب بین‌المللی استفاده کنیم.

غلامرضا منتظریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سینما صنعتی تأثیرگذار بر فرهنگ، اقتصاد و معرفی ارزش‌ها و آرمان‌ها است، اظهار کرد: در این صنعت باید شاهد افزایش رویش نقش جوانان بود و ضرورت کارسازی در حوزه هنر سینما از جمله مواردی است که کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم به آن توجه خواهد کرد. هنرمندانی که در کنار تخصص، از تعهد و بینش لازم برخوردار باشند، در حوزه سینما مثمر ثمر خواهند بود.

وی افزود: هر کجا علم و ایمان با هم گره بخورند، محصول مفیدتری به جامعه ارائه می‌شود؛ به همین دلیل مراکز علمی باید به تربیت جوانان با استعداد و علاقه مند در این حوزه توجه کند. تا زمانی که نیروی انسانی متفکر، توانمند و متعهد در سینما نداشته باشیم، محصولات آن پاسخگوی کامل نیازها در بخش‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ارتقای کیفیت به نظارت مناسب در این حوزه نیاز دارد، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مدل مفهومی سینما در انقلاب اسلامی را تحلیل کند تا راه و هدف سینما مشخص شود. پس از تعیین هدف باید برای ارتقای سینما کوشش کرده و در این راه از تجارب بین‌المللی استفاده کنیم.

منتظریان گفت: فراهم کردن زمینه رقابت سالم در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، در ارتقای این صنعت مؤثر است، زیرا این جشنواره‌ها محل ظهور توانمندی‌ها و استعدادها است.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی برگزاری نشست تخصصی با معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بیان دغدغه‌ها و رفع آن‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد، زیرا این کمیسیون معتقد است سینما نیاز به تقویت و حمایت بیشتری دارد.

کد خبر 443426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.