تحول گسترده در مصوبات شورای عالی استان‌ها رخ می‌دهد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: این نوید را به اعضای شورای عالی می‌دهم که به زودی تحول گسترده‌ای در قانونگذاری مجلس در خصوص طرح‌هایی که از سوی شورای عالی استان‌ها تصویب می‌شود رخ خواهد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در سی و پنجمین اجلاس عمومی این شورا که امروز (چهارشنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شوراها به عنوان مجلس دوم کشور در مناسبات کشور تأثیر گذار است اظهار کرد: با اعتمادی که شما داشته‌اید سعی کردیم با تعاملات و تفاهمات گسترده با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و حاکمیتی در کشور بتوانیم در تصمیم گیری ها و اداره امور کشور تأثیر گذار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت شوراهای اسلامی در کشور به طور واقع مغفول مانده است افزود: ظرفیت عظیم جامعه ۱۲۵ هزار ۹۹۲ نفری عضو شورای شهر و روستا شبکه بزرگی است که می‌تواند در امورات مختلف تأثیر گذار باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دهیاران و شهرداران توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند. حال تصور کنید اگر یک شهرداری و دهیاری در کشور فعالیت نکند چه اتفاقی در شهر و روستا رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروزه این اطلاع رسانی در شورای عالی استان‌ها به سمع و نظر مردم می‌رسد. و اهمیت و نقش شوراها و دهیاران در سطح کشور تبیین می‌شود، ادامه داد: در واقع ۵۰ درصد امور شهر و روستا توسط شهردار و دهیار اداره می‌شود و عصاره آن ۱۲۶ هزار نفر همین اعضای ۷۵ نفره شورای عالی استان‌ها هستند و امروز مردم نگاه امیدوارانه‌ای به شوراها دارند.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به جلساتی که با نمایندگان مجلس داشتیم به ما اعلام آمادگی صد درصدی دادند برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تعامل کامل با شوراها و به خصوص شورای عالی استان‌ها داشته باشند.

وی گفت: این نوید را به اعضای شورای عالی استان‌ها می‌دهم که به زودی تحول گسترده‌ای در قانونگذاری مجلس در خصوص طرح‌هایی که از سوی شورای عالی استان‌ها تصویب می‌شود رخ خواهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: یکی از ایراداتی که تاکنون به شورای عالی استان‌ها گرفته می‌شد این بود که می‌گفتند چه طرح‌هایی از شورای عالی استان‌ها در مجلس تصویب شده است؟ اکنون طرح‌های شورای عالی استان‌ها به مجلس می‌رود و وصول می‌شود و می‌توانیم از آن دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تفاهم نامه‌های خوبی با سایر دستگاه‌ها منعقد شده یا در حال انعقاد است، افزود: نبود آگاهی از قانون در شوراها سبب می‌شد بسیاری از دستگاه‌ها این نگاه را داشته باشند که بسیاری از مسائل به شورای عالی استان‌ها مربوط نیست.

احمدی افزود: جلساتی با دستگاه‌ها برگزار کردیم و اکنون این آگاهی به وظایف و اختیارات شورای عالی استان‌ها وجود دارد و سبب می‌شود بتوانیم از ظرفیت این دستگاه‌ها برای پیش برد اهداف استفاده کنیم.

کد خبر 443417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.