آغاز عملیات اجرایی احداث پارکینگ هوشمند میدان شهدا مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: عملیات اجرایی احداث پارکینگ هوشمند میدان شهدا با ظرفیت ۴۷۲ جای پارک به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی با بیان این خبر اظهار کرد: یکی از ملزومات اجرای طرح جامع ترافیکی پیرامون حرم مطهر و ممنوع شدن ترد خودروهای شخصی در این محل ایجاد پارکینگ در مبادی ورودی منتهی به حرم مطهر است.

وی افزود: با توجه به این موضوع، باید پارکینگ‌های مورد نیاز در مبادی منتهی به حرم مطهر از جمله میدان شهدا، میدان شهید گمنام، خیابان امام رضا (ع) و میدان شهدای گوهرشاد (پنجتن) احداث شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه بر همین اساس، عملیات احداث پارکینگی با ظرفیت ۴۷۲ جای پارک خودرو به زودی در خیابان توحید جنب بوستان هشترود در نزدیک‌ترین محل به میدان شهدا آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این پارکینگ با استفاده از تجهیزات به روز و سیستم‌های هوشمند در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث می‌شود.

کاظمی ادامه داد: پارکینگ مذکور دارای ۲۰ هزار و ۱۱۲ متر مربع فضای مسقف و پنج هزار و ۲۴ متر مربع فضای غیر مسقف خواهد بود.

وی افزود: در اجرای این پارکینگ عملیات خاکی قسمت رمپ ورودی از عرصه میدان شهدا شامل خاکبرداری، پی کنی، خاک‌ریزی و همچنین خاکبرداری پله‌های خروجی در ضلع غرب پارکینگ هشت آباد انجام خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اجرای اجرای فونداسیون و اسکلت بتنی رمپ ورودی از عرصه میدان شهدا، گفت: همچنین در این پارکینگ سیستم‌های مکانیکی شامل اعلام و اطفا حریق، سیستم مدیریت دود، سیستم جمع آوری و دفع آب‌های سطحی، لوله کشی آب و فاضلاب نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 443415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.