۵۰ محله شیراز در رده "بسیارمحروم" هستند

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: از تعداد ۱۵۲ محله شیراز تعداد ۴۴ محله بسیار برخوردار، ۱۷ محله برخوردار، ۲۶ محله نیمه برخوردار، ۱۵ محله محروم و ۵۰ محله بسیار محروم هستند که یک‌سوم محلات محروم و بسیار محروم در مناطق ۷ و ۹ قرار دارند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر شیراز، سولماز دهقانی در دومین جلسه کمیته فرهنگی، هنری شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور شهرداران برخی مناطق و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، استفاده بهینه نشدن از ظرفیت فرهنگسراها را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائلی که شهرداری با آن مواجه است، برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در واقع سیاست‌گذاری‌ها در حوزه فرهنگسراها باید به نحوی باشد که از حداکثر ظرفیت و پتانسیل این مجموعه‌ها در راستای توسعه فرهنگ و توسعه اجتماعی شهر استفاده شود، تصریح کرد: فرهنگسراها با وجود برخورداری از ساختمانی با چند طبقه، امکانات و تجهیزات به صورت محدود فعالیت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز دسترسی عادلانه به مراکز فرهنگی برای تمام اقشار به طوری که امکان استفاده آسان برای همه شهروندان فراهم باشد را یک ضرورت دانست و افزود: با بررسی‌های انجام شده در خصوص فرهنگسراها توسط شهرداری مشخص شده است که مناطق دو، هفت ،۹، ۱۱ و یک محله از منطقه ۱۰ به لحاظ برخورداری از این ظرفیت در زمره مناطق محروم به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از تعداد ۱۵۲ محله شیراز تعداد ۴۴ محله بسیار برخوردار، ۱۷ محله برخوردار، ۲۶ محله نیمه برخوردار، ۱۵ محله محروم و ۵۰ محله بسیار محروم هستند که یک‌سوم محلات محروم و بسیار محروم در مناطق ۷ و ۹ قرار دارند.

دهقانی شاخص دسترسی محلات به فرهنگسراها را براساس آمارها در زمان پیاده روی آرام سه کیلومتر در ساعت و در بازه بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه و شعاع نفوذ را هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ متر تعریف کرد و افزود: تلاش بر این است که با تدوین ضوابط و شاخص‌های احداث فرهنگسراها توسط شهرداری و پیگیری شورای شهر وضعیت فعلی این مناطق بهبود یابد.

کد خبر 443414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.