اجرای ۱۳ پروژه بزرگ عمرانی در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: این منطقه در حال توسعه، پیشرفت و آبادانی است و با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، ورزشی و خدماتی چهره محرومیت از آن برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شمسی در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۴، اظهار کرد: این منطقه در سال‌های نه چندان دور از منطقه هفت جدا شده و در شمال شرقی شهر واقع شده و با داشتن کمترین زیرساخت‌های شهری فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای ۱۲ محله است، افزود: این منطقه ۱۹۳۸ هکتار مساحت دارد که ۹۹۹ هکتار آن خارج از محدوده و مابقی داخل محدوده بوده همچنین دو سوم مساحت منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: این منطقه با ریزدانه‌های فراوان شکل گرفته و تا چند سال گذشته از آن به عنوان منطقه محروم یاد می‌شد، اما امروز خوشبختانه کلمه محرومیت از آن حذف شده و منطقه در حال توسعه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های تعریف شده ایجاد زیرساخت‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۷ جمعیت آماری و شناسنامه‌ای این منطقه ۱۶۳ هزار نفر است، اما در واقع بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت شامل ۱۲ هزار نفر اعراب، حدود ۲۵ هزار نفر اتباع افغان در این منطقه ساکن هستند و از خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند در حالی که خدمات بر اساس جمعیت ۱۶۳ هزار نفر ارائه می‌شود.

شمسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام شهروندان ساکن در منطقه ۱۴ با هر قومیتی با امنیت کامل و سرشار از امید زندگی می‌کنند.

وی از افزایش ۴۰ درصد بودجه این منطقه در سال‌جاری خبر داد و گفت: بودجه مصوب منطقه ۱۴ برای امسال ۹۰۰ میلیارد ریال و بودجه محرک توسعه ۱۴۰ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بودجه سال گذشته این منطقه ۶۵۰ میلیارد ریال بود که تا پایان اسفندماه ۱۰۸ درصد آن وصول شد، تصریح کرد: بودجه عمرانی سال ۹۸ منطقه ۱۴ حدود ۵۱ میلیارد تومان و ۲۳ میلیارد تومان بودجه مصوب جاری بوده است که البته ۹ میلیارد ریال از ۵۱ میلیارد ریال بودجه محرومیت (محرک توسعه) است.

وی از اجرای ۱۳ پروژه بزرگ عمرانی در این منطقه طی سال جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح خیابان آیت الله غفاری به مساحت حدود ۸۰۰۰ متر مربع با مبلغ اولیه پیمان ۱۰۰ میلیارد ریال مهرماه امسال آغاز خواهد شد.

احساس سرزندگی در منطقه ۱۴

علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این بازدید، اظهارکرد: منطقه ۱۴ به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و پروژه‌های خوبی در این منطقه در حال اجراست.

وی افزود: دو ورزشگاه رستم و سهراب در محلات کمتربرخوردار منطقه ۱۴ به عنوان دو پروژه ماندگار آماده بهره‌برداری است که نشان از تلاش برای توزیع عادلانه امکانات و خدمات دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اقداماتی که برای احیای محلات حصه، جلوان، دارک در نظر گرفته شده، بسیار شایسته است که امیدواریم بتوانیم این اقدامات را در سایر مناطق نیمه برخوردار و محروم شهر نیز رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اگر در محلات کمتر برخوردار اتفاقی رخ دهد همه به نوعی مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوشایندی در منطقه ۱۴ شهرداری بودیم به طوری که سرزندگی در این منطقه به خوبی احساس می‌شود.

نصراصفهانی گفت: خوشبختانه تلاش‌ها، گفت و گوها و جلسات در میدان عمل به نتیجه رسیده و تبدیل به کار و اقدام شده که اوج این اقدامات را در منطقه ۱۴ شاهد هستیم.

کد خبر 443392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.