خلع ید از سرمایه‌گذار مجتمع تجاری آستارا

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه سرمایه گذار مجتمع تجاری نیمه کاره شهرداری به دلیل انجام نشدن تعهدات در اتمام پروژه، خلع ید شده است. گفت: تکمیل این مجتمع نیازمند جذب سرمایه گذار جدید است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا سال ۱۳۷۰ در محل احداث مجتمع تجاری آستارا سینما دایر بود، که بعد از حادثه آتش سوزی و تخریب آن، شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در سال ۱۳۸۴ ساخت مجتمع تجاری را در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع، در شش طبقه آغاز کرد و در ادامه به ۱۲ طبقه افزایش یافت.

وی افزود: طبق قرارداد تامین بهای زمین و عوارض پروانه ساخت مجتمع تجاری بر عهده شهرداری بود و سرمایه گذار نیز باید در پایان کار به عنوان حق سهم، تعدادی از واحدهای تجاری را به شهرداری واگذار می‌کرد.

وی افزود: سرمایه گذار بر اساس قرارداد متعهد شده بود، پروژه را ظرف مدت ۲۴ ماه تکمیل کند اما در سال ۱۳۹۶ به دلیل اجرا نکردن تعهداتش با انجام اقدامات حقوقی شهرداری، خلع ید شد.

شهردار آستارا، ادامه داد: مجری طرح در همان سال با مراجعه به شهرداری مهلت یکساله برای تکمیل پروژه را خواستار شد و درخواست او مورد موافقت شورای تأمین شهرستان و تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت و در کمیته تطبیق فرمانداری نیز تأیید شد.

معیتی اضافه کرد: شهرداری به مدت یک سال با این سرمایه گذار برای تکمیل پروژه قرارداد امضا کرد، ولی متأسفانه او باز هم پروژه را به اتمام نرساند.

وی عنوان کرد: بعد از پایان مهلت یکساله، طرح در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و طبق رأی دادگاه سرمایه گذار دوباره خلع ید شد و توافقنامه او با شهرداری خود به خود باطل شد.

معیتی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله کارشناسی و ارزیابی مالی توسط کارشناس رسمی دادگستری است. افزود: آگهی مزایده اجرای این پروژه تنظیم شده است که امیدواریم با جذب سرمایه گذار واجد شرایط، این مجتمع تجاری را به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 443384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.