نظارت مستقیم آتش‌نشانی بر ایمنی مدارس شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی باید تا ابتدای مهر ماه در تمامی مناطق ۱۵ گانه توسط ۲۵ ایستگاه مستقر و در این مناطق نسبت به بازدید، بررسی و چکاپ کامل ایمنی تمامی مدارس اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در دومین جلسه هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری که به صورت آنلاین با موضوع آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل ۴۹ بندی در مناطق ۱۵ گانه به استقبال شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان می‌رود.

امیری با بیان اینکه همه ساله در ایام بازگشایی مدارس مدیریت شهری با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان اقدامات قابل توجهی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط خدمات ویژه‌ای را برای استقبال از سال تحصیلی جدید ارائه می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: با توجه به تأخیر یک هفته‌ای بازگشایی مدارس اصفهان نسبت به شهرهای دیگر با آمادگی کامل به استقبال حضور دانش آموزان در مدارس خواهیم رفت.

وی گفت: با توجه به گستردگی شهر و تقسیم کار در حوزه‌های مختلف به ویژه در اداره کل هماهنگی و نظارت خدمات شهری و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری که مرتبط با مناطق ۱۵ گانه است، همچنین سازمان‌های وابسته از جمله سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان مدیریت پسماند، همراهی و همکاری همه جانبه به خوبی صورت پذیرفته است.

امیری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ۴۹ بندی آماده‌سازی شهر به حوزه‌های مختلف شهرداری گفت: در تاریخ دوم شهریور ماه این دستورالعمل به تمامی مجموعه‌ها ابلاغ شد و در حال حاضر اقدامات عملی در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه پاکسازی اطراف مدارس در اولویت قرار گرفت، اظهار کرد: زیباسازی محورهای ورودی مدارس، جمع‌آوری ضایعات، رفع سد معبر، ساخت و سازهای اطراف مدارس و مسیر تردد دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به پاکسازی آن اقدامات لازم شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان رنگ‌آمیزی تابلوهای معابر و کوچه‌ها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: رنگ آمیزی علائم و اسامی معابر و کوچه‌ها اجرا شد و تا پایان هفته پایان خواهد یافت.

وی افزود: پاکسازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه و هماهنگی در خصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌روهای شهر به خصوص معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور تسهیل رفت‌وآمد دانش‌آموزان است.

امیری با بیان اینکه زیباسازی و ترمیم فضای سبز در ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: خشکه بری از درختان و همچنین هرس و فرم‌دهی پرچین‌های مورت به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام شده است.

لایروبی جوی‌ها و سپتینگ‌ها

وی در خصوص لایروبی جوی‌ها و سپتینگ‌ها، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و احتمال شروع بارندگی‌ها، تمامی مناطق باید با دقت بسیار نسبت به لایروبی جوی‌های آب و سپتینگ‌ها اقدام کنند و بسیاری از مکان‌هایی که در سال گذشته مشکل دفع آب‌های سطحی داشته‌اند تاکنون رفع عیب شده و تعداد باقی مانده نیز باید تا پایان شهریور عملی گردد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به برخی دیگر از اقدامات شده، گفت: تنها در حوزه اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با همکاری مناطق ۱۵ گانه ۲۷۹۵ اقدام اجرایی شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

وی رفع سد معبر صنوف، جمع‌آوری خودروهای فرسوده و اسقاطی، جمع آوری ضایعات، امحای دیوار نویسی، جمع‌آوری متکدیان و دستفروشان، جمع آوری سایبان‌های ناایمن و غیر مجاز، ترمیم ترانشه‌های حفاری، ساماندهی و تسریع در اجرای کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی را بخشی از اقدامات عنوان کرد.

امیری با اشاره به اجرایی شدن ۹۷ مورد ماده ۱۱۰ و ۲۱ مورد اجرای بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها افزود: تعین تکلیف ساختمان‌های رها شده و پاکسازی زمین‌های بایر و همچنین رفع خطر واریز دیوار و بنای مخروبه و همچنین رفع خطر گودبرداری‌ها و خطر ریزش و سقوط انجام شده است و این روند با تشکیل تیم ارزیابی و نظارت توسط اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زیباسازی مدارس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس جهت استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس، در حد مقدورات انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت و جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است، همچنین پسماندها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه، معابر پیاده و باغچه‌های طولی معابر پاکسازی و جمع‌آوری می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی باید تا ابتدای مهر ماه در تمامی مناطق ۱۵ گانه توسط ۲۵ ایستگاه مستقر در این مناطق نسبت به بازدید، بررسی و چکاپ کامل تمامی مدارس از نظر ایمنی اقدام کنند و موارد نقص مورد مشاهده طی نامه‌ای به اداره کل آموزش و پرورش و مجموعه‌های نظارتی اعلام شود.

وی ادامه داد: با توجه به انتشار ویروس کرونا در هر یک از مناطق ۱۵ گانه اکیپ‌هایی جهت ضدعفونی مدارس آماده و تجهیز شده‌اند و در صورت درخواست مدارس ضدعفونی کامل می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: اقدامات لازم به منظور آماده‌سازی شهر به منظور بازگشایی مدارس در حال انجام است و از شهروندان انتظار داریم در راستای همراهی و پشتیبانی از مدیریت شهری در صورت مشاهده مشکلات از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند تا در اسرع وقت پیگیری و اقدامات لازم بشود.

کد خبر 443352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.