تشویق فرزند به مصرف مواد مخدر مصداق کودک‌آزاری است

رئیس امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور تشویق فرزند به مصرف مواد مخدر را مصداق کودک‌آزاری دانست و گفت: امکان سلب حضانت از پدری که دختر خود را به مصرف مواد تشویق می‌کند، در صورتی که قاضی حکم دهد، وجود دارد.

به گزارش ایمنا، محمود علیگو، اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری پلیس فتا در حال پیگیری فیلم منتشر شده‌ای در فضای مجازی هستیم که در آن پدری به دختر خردسال خود طریقه مصرف مواد را یاد می‌دهد و او را تشویق به انجام این کار می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که این دختربچه شناسایی شود، بلافاصله به مراکز نگهداری کودکان سازمان بهزیستی کشور منتقل خواهد شد و در صورت اعتیاد، کارهای درمانی نیز برای او صورت خواهد گرفت.

رئیس امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه آنگونه که در فیلم مشهود است، پدر این دختربچه او را به مصرف مواد راهنمایی می‌کند، این مورد از نظر بهزیستی، مصداق بارز کودک آزاری به شمار می‌رود.

علیگو با یادآوری اینکه بحث درمان اعتیاد در حوزه کاری وزارت بهداشت است، گفت: بهزیستی پس از سم‌زدایی، بازتوانی کودک را برعهده دارد. که این امر در قالب مراکز مهر ویژه دختران و مراکز امید ویژه پسران انجام می‌شود.

وی در خصوص فعالیت مراکز اعتیاد کودکان تحت نظر بهزیستی، اظهار کرد: این مراکز اکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، مازنداران و تهران فعال هستند.

رئیس امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر است تا پایان سال جاری، این مراکز در استان‌های در وضعیت حاد اعتیاد کودکان که این مراکز را ندارند-، فعال شوند.

علیگو به ایرنا گفت: اغلب موارد اعتیاد در کودکان در خانواده‌هایی مشاهده می‌شود که دارای والدین و مراقبان معتاد هستند.

روز گذشته (سه شنبه) فیلمی تکان دهنده از مواد کشیدن دختربچه با آموزش پدرش در شبکه‌های مجازی منتشر شد، پدر دختربچه خردسال با انتشار کلیپی در صفحه شخصی اینستاگرام خود، نشان داد که در حال آموزش مصرف مواد مخدر به فرزند خود است.

کد خبر 443348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.