دستگاه‌های اجرایی ایلام برای ایجاد موزه مردم‌شناسی همکاری نکردند

شهردار ایلام گفت: پیشنهاد تبدیل کاخ فلاحتی به بوستان و همچنین جانمایی موزه مردم شناسی ایلام در درون کاخ ارائه و تفاهم نامه‌هایی نیز در این خصوص با دستگاه‌های مسئول به امضا رسید، اما به دلیل همراهی نکردن برخی دستگاه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش ایمنا، طالب صادقیان اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی شهر ایلام کمبود سرانه فضای سبز در هسته مرکزی شهر است.

وی افزود: قرارگیری کاخ فلاحتی در هسته مرکزی با توجه به وجود درختان کهنسال و قنات‌های متعدد می‌تواند به تأمین فضای سبز در این محدوده از مرکز شهر ایلام کمک کند.

شهردار ایلام یادآور شد: پیشنهاد تبدیل کاخ فلاحتی به بوستان و همچنین جانمایی موزه مردم شناسی ایلام در درون کاخ ارائه و تفاهم نامه‌هایی نیز در این خصوص با دستگاه‌های مسئول به امضا رسید، اما به دلیل همراهی نکردن برخی دستگاه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

صادقیان تاکید کرد: قرار بود ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اجرای این پروژه در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد و حتی استاندار ایلام نیز با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی موافقت و سازمان بازآفرینی شهری نیز قول‌هایی برای مشارکت در این برنامه داشت.

وی اضافه کرد: انتظار داشتیم همراهی و استقبال بیشتری برای عملیاتی کردن تبدیل کاخ فلاحتی به بوستان طبیعی و موزه مردم شناسی با توجه به خواست عمومی و همچنین کمکی که به افزایش سرانه فضای سبز در هسته مرکزی شهر ایلام می‌کرد از سوی دستگاه‌های مسؤول صورت می‌گرفت که شاهد آن نبودیم.

شهردار ایلام یکی دیگر از مزیت‌های اجرای این پروژه را خارج شدن کاخ فلاحتی از حصار شکل گرفته و تبدیل آن به محلی برای بازدید گردشگران و مهمانان غیربومی برشمرد و عنوان کرد: این طرح می‌تواند در معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن ایلامیان تأثیر بسزایی داشته باشد.

صادقیان یکی از آرزوهای خود را تبدیل مدرسه شهید احمد کرمی به بوستان دانش‌آموز برشمرد و گفت: اجرای این پروژه نیز می‌تواند این مکان را با توجه به قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر به محلی برای تقویت تعاملات اجتماعی تبدیل کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 443343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.