تضمین ۵۰ درصد از اوراق مشارکت شهرداری‌ها

‌رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۵۰ درصد ضمانت مبالغی که در قالب اوراق مشارکت به شهرداری‌ها داده می‌شود با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است و ۵۰ درصد دیگر را باید خود شهرداری‌ها تأمین کنند.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: اوراق مشارکت برای سه موضوع خرید اتوبوس، توسعه حمل و نقل ریلی و برای سه شهر مشهد، شیراز و قم برای بحث توسعه اطراف حرم به شهرداری‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: در شهر قم برای توسعه اطراف حرم حضرت معصومه (ع) در شهر شیراز برای توسعه حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) و در مشهد برای توسعه اطراف حرم امام رضا (ع) این اوراق به شهرداری‌ها تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۵۰ درصد ضمانت مبالغی که در قالب اوراق مشارکت به شهرداری‌ها داده می‌شود با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است و ۵۰ درصد دیگر را باید خود شهرداری‌ها تأمین کنند.

جمالی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ضمانتی برای خرج کردن صحیح و در قالب چارچوب این اوراق مشارکت از سوی شهرداری‌ها وجود دارد، گفت: همانطور که می‌دانید این پول‌ها، پول‌های دولتی هستند به غیر از اینکه سازمان بازرسی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر آن نظارت دارند دیوان محاسبات هم بر روی ریال به ریال این پول‌ها نظارت دارند.

وی گفت: اگر کوچک‌ترین تخلفی از سوی یکی از شهرداری‌ها انجام شود هم دیوان محاسبات و هم سازمان بازرسی و هم خود ما وارد می‌شویم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: برخوردمان هم به این صورت است که در مرحله بعدی به هیچ عنوان اعتبارات و اوراقی به شهرداری که تخلف انجام داده تخصیص نمی‌دهیم.

جمالی‌نژاد گفت: خوشبختانه تا به الان هیچ موردی از هزینه کرد نابجا و خارج از چارچوب این مشارکت گزارش نشده است.

منبع: مهر

کد خبر 443330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.