واگذاری بیش از ۴ هزار دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها در ۷ سال گذشته

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها گفت: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تا کنون چهار هزار و ۴۳۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌های کشور واگذار شده است.

به گزارش ایمنا، علی قربانی در این باره اظهار کرد: در راستای کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها و ارائه خدمات به روستاییان، خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس هر ساله با توجه به اعتبارات تخصیص یافته انواع ماشین آلات عمرانی خدماتی برای دهیاری‌های کشور خریداری و واگذار شد.

وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری‌ها (۱۳۸۲) تا کنون ۱۶ هزار و ۹۲۷ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها واگذار شده که تا پیش از سال ۱۳۹۲ یعنی زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار و ۴۹۳ دستگاه بود و زمان فعالیت این دولت به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳، ۲۹۵۰ دستگاه و سال بعد ۳۸۷ دستگاه، سال ۱۳۹۵ نیز ۳۲۶ دستگاه و سال ۹۶ هم ۵۰۰ دستگاه و از سال ۹۸ تاکنون نیز ۲۷۱ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به نهاد دهیاری‌ها واگذار شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: این ماشین آلات شامل خودروهای حمل زباله، بکهو لودر، مینی لودر، کمپرسی، آتش نشانی، لودر، تراکتور و سایر ماشین آلات بوده است.

۴۹۶ پایگاه آتش نشانی روستایی راه اندازی شد

وی گفت: تاکنون ۹۲۴ پایگاه آتش نشانی در روستاهای کشور راه اندازی شده و در دولت تدبیر و امید ۴۹۶ پایگاه آتش نشانی راه اندازی و به ماشین آلات آتش نشانی نیز تجهیز شده است و نیروهای مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی از طریق جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه واجد شرایط تأمین شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: با احداث و جذب و تجهیز پایگاه‌های آتش نشانی در روستاها گام مهمی در افزایش ایمنی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه و بلایای طبیعی برداشته شده و به منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش نشانی و ایمنی در روستاها با برنامه ریزی انجام شده تعداد پایگاه‌های آتش نشانی در مناطق روستایی به مرور در حال افزایش است.

وی ادامه داد: با این حال یکی از مشکلات دهیاری‌ها دارای این پایگاه‌های آتش نشانی تأمین نیروهای مورد نیاز است که اغلب به دلیل محدودیت‌های منابع اعتباری دهیاری‌ها با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری مجوز جذب نیروی وظیفه برای به کارگیری درپایگاه های آتش نشانی صادر شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: بر این اساس از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۸ بیش از ۶۵۰ نیروی وظیفه واجد شرایط از مقاطع و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و در این پایگاه‌ها به کار گیری شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 443324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.