تسهیلات حمایتی از سیل‌زدگان سال ۹۸ کافی نیست

شهردار بروجرد گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای جبران خسارت سیل سال ۹۸ کافی نیست.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری، اظهار کرد: سیل سال ۹۸ خسارات زیادی را به زیرساخت‌های شهری وارد کرده است و اعتباری که در این رابطه به بروجرد تخصیص داده شده هیچ تناسبی با میزان خسارت وارد شده ندارد.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از پروژه‌های بازسازی خارج از محدوده قانونی شهر بودند، اما به خاطر تکلیفی که بر عهده شهرداری گذاشته شد، این نهاد متولی بازسازی این پروژه‌ها شد، لیکن با اعتبار تخصیص داده شده، شهرداری تاکنون نتوانسته هیچیک از این پروژه‌ها را تکمیل کند.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: در بحث بازسازی شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی تاکنون جمعاً یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرداری تخصیص داده شده که دو میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز داریم.

جافری اضافه کرد: تأمین اعتبار برای ادامه بازسازی دیواره سنگی دریاچه باغ فدک، کانال سنگی روبروی دانشگاه آیت‌الله بروجردی و کانال حاشیه ایستگاه رادیو الزامی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت قیر به‌عنوان مهم‌ترین نهاده در بحث روسازی راه‌های شهری عنوان کرد: متأسفانه خیابان‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارد که در ۲۰ ساله گذشته ترمیم نشده‌اند و هنوز نتوانسته‌ایم رضایتمندی شهروندان را در این حوزه کسب کنیم.

شهردار بروجرد ضمن گلایه از عدم تخصیص اعتبار کافی به بروجرد خاطرنشان کرد: در جریان سیلاب‌های شهری سال ۹۸ به زیرساخت‌های بروجرد هم مانند خرم‌آباد آسیب‌های فراوانی وارد شد.

جافری ادامه داد: به خرم‌آباد ۱۳۰ میلیارد و به بروجرد ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و انتظار داریم که اعتبارات به‌صورت متناسب میان همه شهرهای استان توزیع شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 443312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.