احیای دوباره خواهرخواندگی اصفهان و داکار

در جلسه آنلاین شهردار اصفهان با محمدرضا دهشیری، سفیر ایران در سنگال پیرامون احیای روابط خواهرخواندگی اصفهان با شهر داکار سنگال، گفتگو شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به این گفت‌وگو در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«شهرداری اصفهان طی سه سال اخیر فعالیت‌های زیادی در حوزه دیپلماسی شهری داشته و روابط مطلوبی با شهرها و ملل مختلف داشته است. شرایط ناشی از شیوع کرونا کار را سخت کرده اما می‌توان از طریق سفرا، روابط را تقویت کرد، به زودی دعوتنامه‌ای برای شهردار داکار و سفیر ایران در سنگال برای حضور در اصفهان ارسال خواهد شد تا توافقات جدیدی صورت گیرد.

خواهرخواندگی اصفهان با داکار از سال ٢٠٠٩ مطرح شده است، با افزایش این ارتباطات می‌توان بحث خواهرخواندگی اصفهان و داکار که سال‌ها به خواب رفته بود را بیدار کرد.

پنجاهمین سالگرد روابط ایران و سنگال اردیبهشت‌ماه سال آینده است. اصفهان می‌تواند به عنوان خواهرخوانده داکار، رویدادی در این خصوص برگزار کند تا آغازگر فصل جدید ارتباط بین این دو شهر باشد؛ همانگونه که در یکصدمین سالگرد روابط ایران و سوئیس، اصفهان اخیراً طی دو روز میزبان وزیر امور خارجه سوئیس بود.

رشد اقتصادی سنگال، فرصت‌های اقتصادی زیادی را برای ما فراهم می‌کند. شهرداری اصفهان آمادگی دارد، با هتل سازان و فعالان بخش خصوصی وارد گفت و گو و همکاری شود.»

کد خبر 443303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.