انعقاد تفاهم‌نامه برای فرهنگسازی مهارت‌آموزی در اصفهان

سخنگوی شورای شهر اصفهان از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشکده فنی شهید مهاجر و اداره آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان برای فرهنگسازی در زمینه مهارت‌آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "پس از برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون اجتماعی، روز دوشنبه _۱۷ شهریورماه ۹۹‬_ تفاهم نامه‌ای بین اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشکده فنی شهید مهاجر و اداره آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان امضا شد.

در جامعه ما هنوز ارزش داشتن مهارت شناخته نشده است و بسیاری از فارغ التحصیلان پس از صرف انرژی و هزینه زیاد به دلیل نداشتن مهارت کافی قادر به دستیابی به شغل مناسب نیستند.

خانواده‌ها بدون توجه به استعداد فرزندان خود از واقعیت‌های توان فردی و اجتماعی آن‌ها غافلند بنابراین قادر به هدایت فرزندان خود در مسیر صحیح تحصیلی و شغلی نیستند.

این تفاهم‌نامه بین دستگاه‌های متولی امر مهارت آموزی، هم‌افزایی ایجاد کرده و با تسهیل امر فرهنگسازی در راستای افزایش آگاهی جامعه از ارزش مهارت و استعدادیابی فرزندان منعقد شده است.

این مهارت‌ها هم جنبه‌های ذهنی و خلاقیت و هم جنبه‌های فنی را در بر می‌گیرد. طبیعتاً در جنبه ذهنی آن کودکان بیشتر مورد نظر هستند و از جنبه فنی جامعه هدف نوجوانان و جوانان هستند. "

کد خبر 443300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.